یادداشت
گفتگو
گزارش
یک ظرفیت مغفول مانده برای افزایش سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی روزهای اخیر احیا شد. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران به امضا رسید قرار است تعاونی‌های مسکن با ظرفیت ساخت یک میلیون واحد مسکونی به این طرح چهار میلیون واحدی اضافه شوند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» از امسال در عین حال توضیحاتی درباره فراخوان بین‌المللی برای طراحی «مجموعه آسمانه هنر ایران» ارائه کرد و گفت: جایزه‌ای که برای نفر برتر این طراحی در نظر گرفته‌ایم مبلغ ۴ میلیارد تومان است.
«غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص افزایش تسهیلات بخش مسکن روستایی، گفت: تسهیلات مسکن روستایی از بهمن‌ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری، اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ شد. اما از اول دی سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک‌ها برای وام مسکن روستایی معرفی و ۱۱۰ هزار واحد مسکونی هم عقد قرارداد شده است.
پیام تبریک رییس انجمن هیات مدیره مهندسان معمار خوزستان ؛
 رییس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان معمار  خوزستان در پیامی که به مناسبت سوم اردیبهشت ،زاد روز معمار برجسته ایرانی شیخ بهایی و گرامیداشت روز معمار منتشر کرده نوشته است ؛ایجاد نظم در ترکیب اشکال  و هماهنگی نور و سایه ها در فضا و خلق طرح های پایدار و کار آمد با آمیختن تمدن و فرهنگ و مصالح به شکلی خلاقانه، گوشه ای از زحمات تفکر به عمل معماران در طول تاریخ بشر بوده است
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان:
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر در سال جاری اظهار کرد: طبق برنامه‌های وزرات راه و شهرسازی مکلف شده‌ایم هر آنچه که از مسکن مهر در سطح استان باقی مانده است تا پایان سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شوند.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل شده که بیش از ۱۲۷ هزار واحد آن مسکن مهر باقی‌مانده از دولت‌های قبل بوده است.
 در آیین بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی از ۲ هنرمند خوزستانی در حوزه میراث فرهنگی تقدیر شد.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از صدور ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۴۲ گواهینامه مهارت برای کارآموزان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای سال جاری ۲۵ برنامه تحولی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیش بینی شده است.
عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در مجموع یکساله ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است؛ اما بیشترین رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیلت‌وبلوم با میزان رشد ۹.۲ درصدی است.
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان:
 پروژه‌های مسکن مهر در استان خوزستان تا پایان سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شوند.
با گذشت نزدیک به یک سال از آخرین دور افزایش قیمت بلیت هواپیما، تعیین زمان و میزان تغییر بلیت، بار دیگر به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شده است.
اگرچه خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن، غیرقانونی است و در صورت مشاهده علاوه بر لغو امتیاز متقاضیان، با مشاوران املاک که در این فعالیت مشارکت دارند نیز برخورد قضایی می‌شود، هم‌چنان این نوع معاملات به شکل علنی و غیرعلنی در جریان است