کد خبر: ۲۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ 30 July 2015

مذاکره با ایرباس برای نوسازی ناوگان هوایی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هواپیمای سوخو مسافری مجوزی از سازمان هواپیمایی کشوری برای ورود به ایران ندارد از مذاکره با شرکت‌های بوئینگ و ایرباس در نوسازی ناوگان هوایی خبر داد.


سازه نیوز:وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با شرکت هواپیماسازی ایرباس برای نوسازی ناوگان هوایی ایران خبر داد. عباس آخوندی بعد از مذاکره خصوصی با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه ایران و فرانسه روابط تجاری تاریخی دارند، گفت: همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی با شرکت‌های فرانسوی سابقه دیرینه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مختلف ایرانی و فرانسوی از گذشته رابطه گسترده‌ای داشته‌اند، افزود: در سفر چندی پیش بنده به پاریس و همچنین سفر هیات فرانسوی به ایران در ارتباط با حوزه هوایی صحبت‌های مختلفی صورت گرفت.

وزیر راه و شهرسازی درباره نوسازی ناوگان هوایی کشور گفت: ایرباس به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی حدود ۵۰ درصد از ناوگان هوایی ایران را تشکیل می‌دهد و در این زمینه برای نوسازی ناوگان هوایی کشور در حال مذاکره مستقیم با شرکت ایرباس هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار TF۱ درباره تأثیر عملکرد وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات اخیر ۱+۵ در روابط اقتصادی بعدی ایران و فرانسه اظهارداشت: من فکر می‌کنم باید پنجره‌ای جدید باز شود تا بتوان برای آینده فکر کرد. به عقیده من، بهتر است رویکرد جدیدی را آغاز کنیم.

در همین حال،  لوران فابیوس پس از دیدار و گفتگو با عباس آخوندی گفت: در سفر به ایران با چند وزیر دیدار داشتم و سفر بسیار خوبی بود، زیرا برای همکاری بین دو کشور، عزم واقعی وجود دارد.

فابیوس اظهارداشت: حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی ایران گسترده است و در بخشهای حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای بحث و گفتگو کردیم.

وی افزود: قرار است ظرف چند هفته آینده گروه های کارشناسی مأمور کنیم که روی موضوع های بحث شده برنامه ریزی شود.

عباس آخوندی در پایان دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه،  کتاب «پنج هزار سال مهندسی ایرانی»  را به وی اهدا کرد.

«۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی» کتابی از پژوهش‌های مستند علمی و تصاویر باکیفیت است که به تاریخ ساخت‌وساز در ایران اختصاص دارد و به مخاطب نشان می‌دهد آثاری که امروزه بعد از قرن‌ها در کشور بر جای مانده‌اند، چگونه خلق شدند و گذشت زمان آن‌ها را دستخوش چه تغییر و تحولاتی کرد.


 
برچسب ها: اخوندی ، فابیوس ، فرانسه ، ایران