کد خبر: ۲۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ 23 April 2016

کتاب "معماری امروز ما "تلاشی است برای معرفی معماری کشور در ۴ دهه اخیر

مشاور رئیس جمهور و و رئیس نظام مهندسی ساختمان و معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه همایش ملی دو روزه «معمار، نظام مهندسی و افق‌های پیش‌رو» در استان ایلام و با حضور اعضای نظام مهندسی ساختمان ۳۱ استان کشور از دو کتاب «معماری امروز ما» و«عناصر شفاف پوسته خارجی» و رونمایی کردند.
در اختتامیه همایش ملی دو روزه «معمار، نظام مهندسی و همایش‌های پیش‌رو» که در بزرگداشت روز معمار برگزارشد از دو کتاب "معماری امروز ما "به قلم مهندس منصور بهادری و همکاری رضا منصوری و زکریا سلیمانی و همچنین کتاب عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان نوشته  مهندس حمید عرفانیان جم رونمایی شد.
در رونمایی از این دو کتاب، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، فرهاد احمدی معمار و عضو هیات علمی دانشگاه، شاهین حیدری رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران و تنی چند از اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و مروارید استاندار ایلام نیز حضور داشتند و به رسم یادبود امضاهایی را بر دو اثر رونمایی شده به یادگار نگاشتند.
حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از دو کتاب فوق گفت: کتاب "معماری امروز ما " تلاشی است برای معرفی معماری ۳-۴ دهه اخیر کشور و اینکه ما در گذشته دورتر نمانیم و به معماری امروز خود، نیروهای جوانی که داریم و تلاش هایی که در این راستان دارد انجام می شودباور داشته باشیم  وباید از آن گذشته‌ای که افتخار بود و همچنان هست، عبور کنیم و نگاهمان رو به آینده باشد. 
و همچنین درخصوص کتاب "عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان اظهار داشت : این کتاب، بررسی دقیق تکنولوژی معماری است که مشخصا به بحث پوسته‌های ساختمان که از نقاط آسیب‌پذیر در بناهای بلند بوده و به دلیل بی توجهی در رخدادهای طبیعی نقایص‌اش نمودار می‌شود، در نظر دارد تا جزئیات به روز و منطبق بر استانداردهای جهانی به همراه نقشه ها و نمونه های مناسب معرفی کند.
معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان تاکید کرد: حرکت‌های خوبی برای اصلاح وضعیت در کشور آغاز شده است که انتظار می‌رود ادامه پیدا کند تا بتوانیم فرزند زمان خویشتن باشیم.