کد خبر: ۲۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ 04 May 2016

نمایشگاه کتاب به سرمنزل نهایی رسید

حسن روحانی در افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: نمایشگاه کتاب ظاهرا به سرمنزل نهایی رسید و بعد از دو مکان که در سال های گذشته جابه جا شد خود را به مقصد نهایی رساند.


حسن روحانی در افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: نمایشگاه کتاب ظاهرا به سرمنزل نهایی رسید و بعد از دو مکان که در سال های گذشته جابه جا شد خود را به مقصد نهایی رساند.
نمایشگاه کتاب به سرمنزل نهایی رسید

 حسن روحانی روز سه‌شنبه بعد از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: ضمن تشکر از همه نمایندگان کشورهای خارجی به ویژه کشور دوست سوریه که میهمان ویژه در این نمایشگاه هستند و همچنین از همه مسوولین و نمایندگان مجلس و علما و شهردار و نمایندگان مردم در شورای شهر تهران گفت: نمایشگاه کتاب ظاهرا به سرمنزل نهایی رسید و بعد از دو مکان که در سال های گذشته جابه جا شد خود را به مقصد نهایی رساند. 
 
وی ادامه داد: بسیار خوشحالم از این که امروز این نمایشگاه آغاز به کار کرد. از شهردار تهران و از همه مسوولین و دست اندرکاران که این بنای بسیار بزرگ و به یادماندنی و زیبا را برای برگزاری نمایشگاه ها به وجود آوردند آن هم در یک مکان بسیار مناسبی روبه روی حرم مطهر امام راحل قدر دانی می کنم امیدواریم این قدم خیر و مبارکی برای کشور عزیز ما باشد. 

روحانی گفت: حالا که فضای جدید برای ما ایجاد شده برای ادامه این فضا ما نیاز به زیرساخت هایی داریم و یکی از این زیرساخت ها هم همین مکان و نمایشگاه بین المللی است. ما نیازداریم بتوانیم محصولات خود و محصولات دیگران را در این نمایشگاه عرضه کنیم هم برای مردم هم برای میهمانانی که شرکت می کنند. 
 
وی افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب یک مکان تعاملی است که نویسندگان و محققین مختلف مکان تبادل فکری می کنند. تبادل فرهنگی است, تبادل اندیشه است, از شهرهای مختلف این جمعیتی که در نمایشگاه کتاب در طول 10 روز حدود 3 میلیون بیشتر می آیند و بازدید می کنند مربوط به شهرستان ها است. جاذبه این بوستان آنها را جذب می کند. 
 
روحانی گفت: امروز در جهان شهرهایی هستند که معروفیت آن شهرها به مراکز علمی آنها است جاذبه آن شهرها آوازه آن شهرها است به خاطر مرکز علمی و دانشگاهمان است. 
 
وی با بیان اینکه امروز شهرهایی در دنیا وجود دارد که مرکز فرهنگی برای آن شهر و برای آن ملت و برای آن منطقه وگاهی در سطح جهان است ادامه داد: شهر با فرهنگ شناخته می شود با نمایش فیلم های مختلف با جایزه دادن به فیلم های برتر با روی صحنه آمدن تئاتر با اجرای موسیقی با نمایشگاه های مهم نقاشی عکاسی، و ده ها هنر دیگر, شهر به آن نام معروف و مشهور است. ما فکر می کنیم اقتصاد فقط در صنعت است, در بنگاه های بزرگ اقتصادی است فقط در کشاورزی است فقط در خدمات به مفهوم بانک و بیمه و ... است .فرهنگ و صنایع مربوط به فرهنگ یک بازار خلاق است و می تواند یک بازار اقتصادی مهمی برای کشور باشد.