کد خبر: ۲۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ 29 May 2016

کاهش 196 مگاواتی پیک بار در تابستان امسال

با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان ها، ادارات و شرکت های بزرگ مستقر در استان خوزستان، 196 مگاوات از پیک بار شبکه توزیع برق استان در تابستان امسال کاهش می یابد
با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان ها، ادارات و شرکت های بزرگ مستقر در استان خوزستان، 196 مگاوات از پیک بار شبکه توزیع برق استان در تابستان امسال کاهش می یابد که این موضوع در پیشگیری از اعمال خاموشی و پایداری شبکه موثر خواهد بود.

 رضا غضنفری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: جلسات و مکاتبات متعددی از سوی روابط عمومی این شرکت با مدیران ادارات و شرکت های بزرگ استان برگزار گردید و طی آن، راهکارهای موردنظر جهت هماهنگی های لازم ارائه گردید.

وی گفت: خوشبختانه با حمایت های انجام شده از سوی استانداری خوزستان، همکاری های به عمل آمده بسیار خوب و مفید بوده و ما امیدوار هستیم با اعمال این کاهش در پیک بار، پایداری بیشترین شبکه را در ساعات پرمصرف فراهم کنیم.

غضنفری به مجموعه اقدامات منسجم این شرکت برای حاصل شدن کاهش پیک بار اشاره کرد وگفت: تغییر ساعات کار ادارات استان با 38 مگاوات کاهش، جلب همکاری123 اشتراک پرمصرف صنعتی با 70 مگاوات، 91 اشتراک پرمصرف کشاورزی با 26 مگاوات و 114 اشتراک غیرصنعتی بالای 30 کیلووات با 61 مگاوات جهت شرکت در طرح تعطیلات، تعمیرات و ذخیره سازی عملیاتی در تابستان از عمده ترین مقادیر کاهش پیک بار هستند.

وی همچنین برگزاری سمینارهای آموزشی و توجیهی جهت کاهش مصرف برق در ساعات پرمصرف و ارائه رهکارهایی برای تغییر الگوی مصرف را از جمله تلاش های صورت گرفته در این زمینه دانست و تصریح کرد: با تلاش معاونت مشترکین بیش از سه هزار نفر ساعت با صنایع، مجموعه نفت و کشاورزی استان جلسات کاری برگزار و خوشبختانه نتایج خوبی در این زمینه حاصل گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به هشدارهای صورت گرفته از سوی مدیران ارشد برق کشور در خصوص افزایش احتمالی پیک بار در تابستان امسال تاکید کرد: برای عبور موفقیت آمیز شبکه برق استان از تابستان امسال، ما به همکاری آحاد هم استانی های عزیز نیازمندیم و امیدواریم با این همیاری بتوانیم از اعمال خاموشی های ناخواسته جلوگیری کنیم.