کد خبر: ۲۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ 20 August 2016
معاون پشتیبانی استانداری خوزستان:

خوزستان بیشترین زیرساخت های فناوری کشور را دارد

اهواز ـ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: خوزستان بیشترین و بالاترین زیرساخت های فناوری را دارد ولی تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

جمال عالمی نیسی ظهر امروز شنبه در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار کرد: رعایت حقوق مصرف کنندگان چند پیام را دربردارد و حق الناس است. چه در بحث کیفیت و چه در کمیت در قرآن به کم فروشی و کیفیت اشاره شده است و باید در هر دو مورد حقوق مصرف کننده رعایت شود.

وی افزود: همه ما در مصارف خود تحت تاثیر کالای خارجی هستیم و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا رضایت مردم را به تولیدات داخلی جلب کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به تقویت تولیدات داخلی و توانمندی های ملی است اما با این وجود از بسیاری از ظرفیت هایی که در دنیا مورد توجه قرار می گیرد غفلت کرده ایم.

عالمی نیسی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۵، در دنیا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد یور در بخش اقتصادICT )فناوری اطلاعات) گردش مالی صورت گرفته و پیش بینی شده در سال ۲۰۲۰ بین پنج تا هفت هزار میلیارد یورو گردش مالی داشته باشد.

وی ادامه داد: سهم ما که یک درصد جمعیت جهان و مساحت آن هستیم حداقل از سهم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد یور ایران باید ۳۵ میلیارد یور را داشته باشد.

عالمی نیسی گفت: یعنی در دنیا ۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۲۰۱۵ گردش مالی فناوری اطلاعات بوده است ولی در ایران کل بودجه کشور در همین سال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در پایان عنوان کرد: خوزستان بیشترین و بالاترین زیرساخت های فناوری را دارد ولی تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

ثبت نام ۱۵۰۰ نفر در سامانه بهین باب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: بیش از یک هزار و۵۰۰ نفر در سامانه بهین باب ثبت نام کرده و در کل کشور هفت هزار و ۵۰۰ واحد و طرح صنعتی ایجاد شده است.

نورالله حسن زاده افزود: انجمن حمایت از تولیدکنندگان مصرف کنندگان یکی از رسالت هاش معرفی نهادهایی است که در ابعاد مختلف زیست محیطی و قیمت و...خدمت می کند و شاخص ها و کارگروهی دارند. اگر این انجمن در سال های اخیر فرهنگ سازی مصرف داخلی را سرلوحه قرار می داد، خیلی می توانست موفق تر باشد.

وی با بیان اینکه بایستی انجمن اقداماتی در راستای فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخل داشته باشد گفت: قاچاق ضربه زیادی به تولیدات داخل می زند. سالانه ۳۰ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور به فروش می رسد و هزینه های گمرک و سود بازرگانی را نمی دهند.