کد خبر: ۲۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ 24 August 2016
همزمان با هفته دولت؛

اولین اتاق بیمار مرزهای هوایی کشور در فرودگاه اهواز افتتاح شد

همزمان با آغاز هفته دولت، اولین اتاق بیمار در مرزهای هوایی کشور در فرودگاه بین المللی اهواز توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتتاح شد
 اولین اتاق بیمار (Sick Room) در مرزهای هوایی كشور در فرودگاه بین المللی اهواز توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتتاح شد.
        
روز سه شنبه 2 شهریورماه 95 همزمان با آغاز هفته دولت، مراسم افتتاح اولین اتاق بیمار (Sick Room) در مرزهای هوایی کشور در فرودگاه بین المللی اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر محمود سروش رییس اداره مراقبت مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه، مهندس رضایی مدیرکل فرودگاه بین المللی اهواز، روسای مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و جمعی از مدیران برگزار شد.

دکتر محمود سروش رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم اظهار داشت: اتاق بیمار که امروز در فرودگاه بین المللی اهواز راه اندازی شده است، اولین اتاق بیمار در مرزهای هوایی کشور است و این اقدام مرکز بهداشت استان خوزستان در راه اندازی این واحد، می تواند به عنوان یک الگو در سراسر کشور معرفی شود تا در سایر فرودگاه ها نیز این اقدام که عملیاتی و اجرایی شود.

وی ادامه داد: وجود اتاق بیمار در مرزهای هوایی به عنوان یک شاخص است و لازم است این اتاق در تمام مرزهای هوایی کشور راه اندازی شود، زیرا در رخدادهای بهداشتی، خطر انتقال بیماری را باید در کوتاهترین زمان ممکن درک کنیم که با راه اندازی اتاق بیمار در فرودگاه اهواز، این زمان ها در این فرودگاه به زمان واقعی رسیده است که جا دارد از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دلیل حمایت همه جانبه از حوزه بهداشت تشکر کنم.

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت، گفت: مسائل مربوط به سلامت نباید صرفا" به حوزه خدماتی که تولیت آن بر عهده وزارت بهداشت است، محدود شود.

ایدنی افزود: در حال حاضر وقتی عوامل و مولفه های موثر بر سلامت توسط کارشناسان این حوزه تعریف و مورد بررسی قرار می گیرد، نقش مدیریت ویژه خدمات بهداشتی درمانی نسبت به 10 سال قبل کمتر شده است بطوری که در گذشته تنها 25 درصد مولفه های موثر بر سلامت در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی بود، ولی در حال حاضر این رقم به 10 درصد رسیده است و عوامل کلان اجتماعی، اقتصادی جغرافیایی، سیاسی و... نقش بسیاری زیادی در سلامت انسان ها دارند.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع بیماریهای نوپدید که در سطح جهانی روز به روز در حال گسترش هستند و بیماریهای بازپدید که در گذشته ریشه کن شده بودند و در بعضی کشورها در حال شیوع دوباره هستند، لازم است نظام خدمات بهداشتی و درمانی هر منطقه متناسب با اتفاقات منطقه ای و اجتماعی تبیین و اجرایی شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: بیماری های بازپدید و نوپدید بخاطر ترددهای جهانی به راحتی منتشر می شوند و اگر نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در پیشگیری و کنترل و مراقبت از بیماریها دچار غفلت شود، می تواند به بروز یک اپیدمی منجر شود که صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: خوشبختانه در سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه مراقبت های لازم بخصوص در مورد افرادی که از خارج از ایران به کشور وارد می شوند، انجام شده است که استقرار سیستم مراقبت و غربالگری مرکز بهداشت استان خوزستان در فرودگاه اهواز برای غربالگری مسافرین ورودی به کشور از جمله این اقدامات است.

ایدنی بیان داشت: استقرار این سیستم در فرودگاه اهواز یکی از اقدامات موفق در زمینه همکاری فرابخشی بین دانشگاه و سازمان فرودگاههای کشور است که می تواند یک الگو برای سایر فرودگاه های کشور باشد و نشان دهنده این است که اگر به حفظ سلامت مردم اهتمام داشته باشیم می توانیم کارهای ارزنده ای را ساماندهی کنیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از طرف معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  از  افرادی که در اجرای برنامه مراقبت بیماریها در پروازهای خارجی فعالیت داشتند، تقدیر به عمل آمد.
برچسب ها: هفته دولت