کد خبر: ۲۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ 25 August 2016

بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان‌های ایذه و حمیدیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به تامین آب آشامیدنی 17روستای شهرستان ایذه بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها جمعیتی بالغ بر 6 هزار 655 نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی برخودار شدند.
درویشعلی کریمی اظهار کرد: 3 پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان ایذه و یک پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان حمیدیه افتتاح و کلنگ احداث یک حلقه چاه عمیق در روستاهای خشان و حلوه‌هانی شهرستان شوش به زمین خورد.

وی از اتمام پروژه‌های آبرسانی در روستاهای پرچستان‌ها، بازسازی تاسیسات تامین آب روستاهای غریبی‌ها و تجهیز چاه عمیق بردبران شهرستان ایذه خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به تامین آب آشامیدنی 17روستای شهرستان ایذه بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها جمعیتی بالغ بر 6 هزار 655 نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی برخودار شدند.

رئیس هیات مدیره شرکت آبفار خوزستان با اشاره به اعتبار هزینه شده در 3 پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان ایذه گفت: 2 میلیارد و 520 میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به 3 پروژه یاد شده هزینه شده است.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح فاز سوم پروژه  آبرسانی به روستاهای طراح و رامسه شهرستان حمیدیه گفت: این پروژه آب شرب 4 روستای عباس یالس 1، عباس یالس 2، عباس یالس 3 و فریسیه با جمعیت 900 نفر را تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و برای آبرسانی به این روستاها 13 کیلومتر خط انتقال ظرف مدت 4 ماه احداث شده است.

کریمی با اشاره به کلنگ‌زنی احداث پروژه حفر چاه عمیق در شهرستان شوش گفت: آب شرب روستاهای خشان و حلوه‌هانی با برخوداری از یک هزار و 500 نفر جمعیت از چاه قدیمی تامین می‌شود که به مرور زمان به‌لحاظ کمی شرایط نامطلوبی پیدا کرده است، به همین دلیل حفر یک حلقه چاه عمیق در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در پایان افزود: حفر این چاه عمیق در زمینی که توسط یک فرد نیکوکار به منظور آبرسانی به اهالی روستاهای خشان و حلوه‌هانی به این شرکت اهدا شده است احداث خواهد شد.

گفتنی است حفر چاه عمیق، نصب و راه‌اندازی پمپ، ساخت و نصب تابلو برق، خرید و نصب کابل، ترانس و کلریناتور، توسعه شبکه برق، احداث خطوط انتقال و شبکه توزیع، خرید شیرآلات و اتصالات، بهسازی چشمه و اتصالات سرچاهی از جمله اقداماتی است که در این پروژه‌ها اجرا شده است.