کد خبر: ۲۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ 25 August 2016
دبیرانجمن صنفی شرکت های عمرانی خوزستان:

شرکت های عمرانی بازوان اجرایی دولت برای سازندگی هستند

شرکت های عمرانی بازوان اجرایی دولت برای سازندگی هستند و امیدوار هستیم این شرکت ها با تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی روند روبه رشد و توسعه زیر ساخت ها را با جدیت ادامه دهند.


فرزاد  حیدری درباره عملکرد انجمن صنفی شرکت های عمرانی در خوزستان گفت :دراین انجمن در حال حاضر ۲۹۱۶ شرکت عضو بوده و رسیدگی به مسائل صنفی و بررسی مشکلات پیمانکاران از اهداف اصلی این انجمن می باشد.

با این حال از آنجایی که استان دارای ظرفیت های بالقوه ای از لحاظ اقتصادی و منابع طبیعی و صنعتی است نقش انجمن صنفی شرکتهای عمرانی خوزستان در جهت حمایت از طرح های زیرساختی و عمرانی می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد و همانطور که اشاره شد، تمام تلاش اینجانب و اعضای هیات مدیره در این انجمن، اشاعه فرهنگ صحیح انجام پروژه ها و ارتقاء دانش فنی شرکت های عمرانی درسطح استان می باشد.

وی افزود : استان خوزستان بامنابع سرشار آب وانرژی ومحصولات کشاورزی  می تواندیکی ازقطب های مهم اقتصادی کشور باشد اما بدلیل جنگ تحمیلی ناخواسته آنگونه که درخورشان این استان می باشدمجال رشد وتوسعه نیافت ولی این استان درسال های اخیر بایک حرکت جهادی روند رو به رشد خودرا دوباره آغاز نموده است.

فرزاد حیدری درباره فعالیت شرکت های عمرانی در خوزستان اظهار نمود:در حال حاضر شرکت های عمرانی در یازده رشته پیمانکاری (ساختمان, آب, راه و ترابری, صنعت و معدن,نیرو , تاسیسات و تجهیزات, کاوشهای زمینی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, کشاورزی, مرمت و آثارباستانی, نفت و گاز)مشغول به فعالیت بوده و با جدیت در حال اجرای پروژهای عمرانی در سطح استان می باشند.

حیدری گفت : شرکت های عمرانی بازوان اجرایی دولت برای سازندگی هستند و امیدوار هستیم این شرکت ها با تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی روند روبه رشد و توسعه زیر ساخت ها را با جدیت ادامه دهند.

دبیر انجمن صنفی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی فرمود: براساس مصوبه شورای فنی استان برای تعیین صلاحیت پیمانکاران و رتبه بندی آنها مدیران شرکت ها مکلف به ارائه گواهی و گذراندن دوره های چهارگانه (شرایط عمومی پیمان,قانون کار,قانون بیمه و قانون مالیاتها )می باشند و برهمین اساس تاکنون ۱۳۱ دوره آموزشی در این انجمن برگزارو بیش از ۳ هزار شرکت آموزشهای لازم را دیده و برای آنها گواهی صادر گردیده است.

در همین راستا در جهت استفاده هرچه بیشتر اعضاء از این دوره های آموزشی تاکنون بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب با موضوع آموزش دوره های فوق تهیه و بصورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.

وی درباره برگزاری سمینار و همایش های مختلف توسط انجمن صنفی شرکت های عمرانی افزود:متناسب با نیازهای روز پیمانکاران و کسب اطلاعات جدید درجهت ارتقاء دانش فنی پیمانکاران و پرسنل شاغل در این شرکت ها , سمینار و همایش هایی با حضور مجرب ترین اساتید کشوری برگزار گردیده است.

فرزادحیدری درباره ظرفیت های خوزستان و توسعه پروژه های عمرانی و خدماتی در این استان گفت:استان خوزستان با حدود ۶۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، حدود ۴ درصد از کل مساحت کشور را به خود اختصاص داده و از لحاظ قابلیت ها و امکانات توسعه یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین استان ها در کل کشور به شمار می رود.

همچنین جاری بودن یک سوم آب های کل کشور، برخورداری از سدهای بزرگ و متعدد ساخته شده و امکان استفاده چندمنظوره از آن ها به منظور توسعه بخش کشاورزی، گردشگری، شیلات، انرژی و تأمین آب شرب، برخورداری از اقلیم مناسب برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، وجود نخلستان های وسیع، وجود ذخائر باارزش آبزیان، بنادر و ناوگان صیادی و مجتمع های بزرگ پرورش ماهی و میگو و دامپروری، برخورداری از ۹ واحد بزرگ کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی، برخورداری از معادن و ذخایر عظیم نفت و گاز، وجود صنایع بزرگ پتروشیمی، فولاد و . . . وجود نیروگاه های بزرگ آبی و حرارتی و نیز قابلیت انتقال شبکه برق و برخورداری از ظرفیت بالا در راه آهن و فرودگاه های متعدد و زیرساخت های لازم، همگی از استعدادها و ظرفیت های بالقوه استان هستند.