کد خبر: ۲۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ 28 August 2016

آغاز به کار نمایشگاه هفته دولت در اهواز

آغاز به کار نمایشگاه هفته دولت در اهواز، کلنگ‌زنی مرکز بهداشت و درمانی در اندیکا و ویزیت رایگان ۷۵۰ نفر در اندیمشک از مهمترین عناوین اخبار کوتاه اجتماعی در استان خوزستان است.

نمایشگاه هفته دولت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملل خوزستان شامل 14 غرفه در سالن امام رضا(ع)، 15 غرفه در سالن خلیج فارس و 20 غرفه در سالن خرمشهر آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه غرفه‌هایی از ادارات و ارگان‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و کشتیرانی خوزستان، منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، شرکت شهرک های صنعتی، شرکت فولاد اکسین خوزستان، سازمان صنعت، معدن، تجارت، شرکت ملی حفاری، شرکت صنایع فولاد خوزستان، شرکت گاز خوزستان، شرکت گاز بیدبلند خوزستان، شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان، شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان و اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان برپا شد.

همچنین دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، پارک علم و فناوری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان، شهرداری دزفول، استانداری خوزستان، بانک مسکن، اداره کل راه و ترابر ی، اداره کل راه آهن جنوب، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، نیروگاه رامین اهواز، سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل مخابرات خوزستان، شرکت برق منطقه ای خوزستان و دبیرخانه هفته دولت مستقر هستند.

غرفه های سازمان آب و برق خوزستان، اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، اداره آبفا اهواز، اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان و گمرک، اداره کل میراث فرهنگی، سازمان جهاد نصر خوزستان، شهرداری اهواز، اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان، اداره کل آبفار خوزستان، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، فرمانداری ماهشهر، شرکت توسعه نیشکر خوزستان، اداره کل غله و بازرگانی خوزستان، اداره کل منابع طبیعی خوزستان، اداره کل دامپزشکی خوزستان، اداره کل تعاون روستایی خوزستان، سازمان های خدمات حمایتی و اداره کل شیلات و آبزی پروری خوزستان نمایشگاه بین المللی خوزستان برپا شده است.

نمایشگاه هفته دولت پنجم تا هشتم شهریور ماه در نمایشگاه های بین المللی خوزستان واقع در میدان شهید چمران کیانپارس برپا است که بازدیدکنندگان می توانند در روزهای برپایی نمایشگاه از ساعت 19 تا 23 از آن بازدید کنند.

غبارروبی مزار شهدای بندر هندیجان

با حضور جمعی مسئولان ادارات و نهادهای دولتی، جمعی از اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا مزار شهدای بندر هندیجان غبار‌روبی شد.

در این برنامه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد مردم و مسئولان هندیجان مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان را غبارروبی و عطر کردند.

کلنگ زنی مرکز بهداشت و درمانی در اندیکا

مرکز بهداشت و درمانی کوشک روستایی با حضور فرماندار، معاون فرماندار، امام جمعه شهرستان، بخشدار مرکزی، بخشدار آبژدان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا و جمعی ازمسئولین  ادارات محلی در شهرستان اندیکا کلنگ زنی شد.

این مرکز بهداشت یک هزار و 200 متر مساحت و 700 متر مربع زیر بنا دارد که در روستای کوشک بخش آبژدان شهرستان اندیکا ساخته خواهد شد.

گلباران مزار شهید کارگر در اهواز

همزمان با هفته دولت مزار شهید شهریار اولیائی‌پور یکی از شهدای کارگر اهواز در گلزار شهدای اهواز غبارروبی و گلباران شد، در این برنامه معنوی جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند و به مقام شامخ شهید شهریار اولیائی‌پور ادای احترام کردند.

شهید شهریار اولیائی‌پور در 18 آذر ماه سال 1338 دیده به جهان گشود و در تاریخ 5 مرداد ماه سال 1365 در شهر اراک به شهادت رسید.

شهید اولیائی‌پور در سن 27 سالگی شربت شهادت را نوشید و مزارش در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز ردیف 2 مزار 14 قرار دارد.

ویزیت رایگان 750 نفر در اندیمشک

با همکاری بسیج جامعه پزشکی و به منظور گرامی‌داشت هفته دولت  750 نفر از مردم  شهرستان اندیمشک ویزیت رایگان شدند .

در این برنامه که به مدت 2 روز و در درمانگاه شماره 5 کوی لور و پایگاه بهداشتی چهل هکتار برگزار شد، مراجعه‌کنندگان مورد معاینه‌های سلامت از جمله تست قند خون و فشار خون قرار گرفتند .

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک، در این طرح مراجعه‌کنندگان در صورت تشخیص بیماری برای ادامه درمان به پزشک معرفی شدند .

عطرافشانی مزار شهدای گمنام

در آیینی نورانی و معنوی مزار سه شهید گمنام  آرمیده در بندر هندیجان را عطرافشانی و گلباران شد.

در این برنامه فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات و سازمان‌های دولتی و امدادگران جمعیت هلال‌احمر و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند و به شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

افتتاح مرکز ترک دخانیات

مرکز ترک دخانیات شهرستان اندیکا در مرکز بهداشتی درمانی منطقه قلعه خواجه همزمان با هفته دولت و با حضور جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

به گفته علی اصغر حسینی نیک سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا، برای ساخت این مرکز 150 میلیون ریال هزینه شده است.

معرفی برگزیدگان اولین مسابقه‌ عکاسی میهمانی خدا

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزیدگان مسابقه‌ عکاسی میهمانی خدا را معرفی کرد.

لیلا رحمانیان، سمیرا صحرانورد و مینا کردانی هیئت‌داوران اولین مسابقه‌ عکاسی میهمانی خدا، سپهر قاسمی از شهرستان اهواز در استان خوزستان را به‌عنوان نفر برتر این مسابقه معرفی کردند.

علی خوانین از شهرستان شیراز در استان فارس و پریناز شالباف زاده از اهواز در استان خوزستان نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم این مسابقه به خود اختصاص دادند.

نفرات اول تا سوم این مسابقه از میان 42 اثر رسیده به دبیرخانه اولین مسابقه‌ی عکاسی میهمانی خدا، انتخاب شدند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال لوح و جایزه از برگزیدگان این مسابقه تقدیر خواهد کرد.

در این مسابقه بچه‌ها عکس‌های خود را با موضوع‌های سفره افطار، سحری، پختن نذری، مراسم شب احیا، جمع خوانی قرآن، نماز جماعت و ... به دبیرخانه این مسابقه ارسال کردند.