کد خبر: ۲۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ 29 August 2016
با میزبانی انجمن شرکت های عمرانی صورت گرفت؛

بررسی مشکلات جامعه پیمانکاران خوزستان

انجمن شرکت های عمرانی استان خوزستان به عنوان متولی حفظ منافع پیمانکاران جلسه ای را با محوریت بررسی مشکلات جامعه پیمانکاران استان خوزستان برگزار کرد.
 در این نشست که با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان و کارشناسان این سازمان برگزار شد چالش های مختلفی که جامعه پیمانکاران با آن رو به رو هستند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. 

همچنین ارتقاء دانش فنی پیمانکاران با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط، گواهی تأیید صلاحیت، رعایت برگزاری دقیق قانون مناقصات، نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی، تهیه بانک اطلاعاتی دقیق پروژه های عمرانی، بررسی رسیدگی به وضعیت قیمت های غیرکارشناسی در مناقصات اخیر در استان و حمایت از پیمانکاران بومی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

در این جلسه محمدسعید سمیع مدیر نظام فنی و اجرایی استان خوزستان ضمن اعلام آمادگی برای حمایت و رفع مشکلات انجمن شرکت های عمرانی خوزستان، گفت: ما از ظرفیت شرکت های عمرانی استان خوزستان آگاهی داریم لذا سعی بر این است که از ظرفیت و توانایی های بالای این انجمن در شورای فنی استان استفاده شود. 
وی افزود: پیمانکاران نقش مهمی در اجرای پروژه های عمرانی در استان دارند در حقیقت بار عمرانی بر دوش پیمانکاران است لذا توانمندسازی و بالابردن دانش فنی آنها بسیار ضروری می باشد. خوشبختانه این کار با تلاش های موفق انجمن شرکت های عمرانی استان در حال انجام بوده که در نهایت به کم شدن مشکلات پیمانکاران منجر می شود. 

مدیر نظام فنی و اجرایی استان خوزستان بیان کرد: در حال حاضر زمینه های لازم برای رقابت سالم پیمانکاران در مناقصات فراهم شده است که این موضوع نیز موئد تلاش انجمن شرکت های عمرانی در این راستا می باشد.

سمیع در پایان گفت: امیدواریم تعامل روز افزونی بین مدیریت نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه برنامه و بودجه استان و انجمن شرکت های عمرانی در جهت اجرای هرچه بهتر نظام فنی و اجرای کشور در استان خوزستان شکل گرفته شود. 
 سید خالق موسوی رئیس انجمن شرکت های عمرانی خوزستان هم در ادامه این نشست گفت: برگزاری چنین جلساتی برای بهبود شرایط فعلی پیمانکاران لازم و ضروری است و امیدواریم در آینده بتوانیم بیش از پیش چنین نشست هایی را برگزار کنیم.

همچنین فرزاد حیدری دبیر این انجمن نیز با تأکید بر ادامه این جلسات یادآور شد: حمایت از پیمانکاران بومی می تواند به تقویت فعالیت های عمرانی استان خوزستان و اشتغال زایی کمک کند لذا پرداختن به مشکلات این صنف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

وی افزود: یکی از چالش های فعلی پیمانکاران در استان خوزستان، حضور پرتعداد پیمانکاران غیربومی و عدم حمایت از پیمانکاران بومی است. این موضوع فعالیت آنها را تحت تأثیر قرار داده و از فرصت های شغلی می کاهد. موضوع مورد نقد دیگر را باید مسئله قیمت های پایین قراردادها عنوان کرد؛ متأسفانه برخی از دستگاه ها بدون آنالیز قیمت های پیمانکاران پروژه ها را به پیمانکارانی واگذار می کنند که صرفاً قیمت پایین تری داده باشند که این کار بر روی عملکرد کیفی پروژه اثر منفی می گذارد.

 حیدری در پایان پیشنهاد ایجاد بانک جامع اطلاعاتی پروژه های عمرانی را مطرح کرد و گفت: دسترسی به یک بانک کامل اطلاعاتی از  پروژه های عمرانی می تواند کمک زیادی را به بهتر کردن روند فعلی داشته باشد لذا خواسته ما تهیه چنین منبعی با کمک سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان می باشد. 

منبع: شوشان
فریبرز طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
گردهم آیی چه روزی است