کد خبر: ۲۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ 05 September 2016

کارگاه «مدیریت گردشگری پایدار در محوطه‌های جهانی» برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی بین المللی با عنوان «مدیریت گردشگری پایدار در محوطه های میراث جهانی ایران » از ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه در در هتل لاله بیستون برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون با اعلام این خبر گفت : این کارگاه با حضور استر کیش لاروش مدیر منطقه‌ای یونسکو در تهران، معاون سفیر اسپانیا، نماینده وزارت فرهنگ و آموزش اسپانیا، یودیت تومالشکی رئیس موسسه باستان‌شناسی آلمان در ایران، کریستین سن از مدرسین بین‌المللی یونسکو، اسدا... رازانی استاندار کرمانشاه، مرتضی رحمانی معاون گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و مدیران پایگاه‌های جهانی و ملی برگزار خواهد شد.

حسین راعی تجربیات عملی دیگر کشورها در زمینه مدیریت گردشگری، طراحی استراتژی گردشگری میراث جهانی، توسعه گردشگری  و جوامع محلی، میراث جهانی و ذینفعان گردشگری، نظام مشارکت در گردشگری پایدار و... از جمله مباحثی خواند که قرار است در این کارگاه آموزشی مطرح شود.

به گفته وی بازدید از غار قوری قلعه، طاق بستان و تکیه معاون الملک از دیگر برنامه‌های این نشست سه روزه محسوب می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون حضور مدرسان و کارشناسان یونسکو در ایران را فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله پایگاه جهانی بیستون دانست و با اشاره به اینکه این مدرسان، کارشناسان یونسکو در بررسی پرونده‌های معرفی شده در ثبت جهانی هستند گفت: این حضور و بازدید از آثاری همچون طاق بستان می‌تواند زمینه ساز ثبت جهانی این آثار را فراهم کند.

راعی در خصوص انتخاب پایگاه جهانی بیستون برای برگزاری این کارگاه گفت: یونسکو هرسال دو کارگاه بین المللی با حضور مسئولینی از این سازمان و مدرسان بین المللی برگزار می‌کند. انتخاب این پایگاه  به دنبال پیشنهاد دفتر منطقه ای یونسکو به معاونت میراث فرهنگی و آمادگی و در خواست این پایگاه به تصمیم دفتر امور پایگاههای جهانی بوده است.

منبع: مهر