کد خبر: ۲۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ 21 September 2016
مدیر ارشد بازرگانی شرکت کناف ایران

تشریح مزیت اجرای صحیح کناف در صنعت ساخت و ساز

مدیر ارشد بازرگانی شرکت کناف ایران با بیان این که شرکت کناف یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم‌های ساخت و ساز خشک در جهان است گفت: این شرکت در سال ۱۹۳۲ در آلمان تأسیس شد شرکت کناف ایران، شاخة تولیدی کناف در ایران است.
 شرکت کناف ایران با ظرفیت تولید بالای بیست و دومیلیون متر مربع در سال، اولین و بزرگترین تولید کننده سیستم‌های ساخت و ساز خشک در ایران می‌باشد. این شرکت علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، محصولات خود را به بیش از ۱۱ کشور همجوار صادر می‌نماید و تا کنون سه بار صادر کنندة نمونة کشور شده است.
برزو افقهی  افزود: ساختار کلی سیستم‌های ساخت و ساز خشک شامل صفحات روکش دار گچی (سیمانی) و مقاطع فولادی گالوانیزة سبک نورد سرد می‌باشد که این صفحات به عنوان پوشش و پروفیل‌های فولادی به عنوان زیرسازی عمل می‌کند. مزایایی همچون سهولت، سرعت و دقت بالا در اجرا؛ ایمنی در برابر زلزله و حریق؛ خواص عایق بندی حرارتی، صوتی و رطوبتی؛ و تعمیرات و نگهداری آسان موجب شده است که امروزه سیستم‌های ساخت و ساز خشک به عنوان جایگزین روشهای منسوخ سنتی (بنایی) در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرند.

مدیر ارشد بازرگانی کناف گفت: سیستم‌های ساخت و ساز خشک کناف با هدف کاهش ضایعات ساختمانی و استفاده بهینه از منابع طبیعی، ارتقاء کیفیت ساختمان سازی، صرفه جویی در زمان و هزینه‌های ساخت و ساز، تأمین ایمنی بناها در برابر زلزله و بهینه سازی مصرف انرژی طراحی و تولید شده‌اند.

افقهی در ادامه افزود: انتخاب این سیستم در مرحله طراحی محاسبات سازه از یک سو باعث کاهش بار مرده ساختمان شده و از سوی دیگر موجب کاهش نیروی ناشی از زلزله خواهد شد؛ در نتیجه هزینه‌های مربوط به سازه و پی کاهش می‌یابد. علاوه بر کاهش جرم کلی ساختمان و در نتیجه کاهش نیروی ناشی از زلزله، دیوارهای کناف دارای رفتار میان قابی مناسب بوده و اثر منفی بر رفتار لرزه‌ای سازه ندارند. ساختارهای ایجاد شده با محصولات کناف دارای عایق حرارتی و صوتی مناسب بوده ودر برابر رطوبت نیز مقاوم است.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از ساختارهای مقاوم در برابر حریق، می‌توان سازه و یا فضاهای مورد نظر ساختمان را در مقابل آتش مستقیم تا دو ساعت مقاوم نمود. از دیگر مزایای این سیستم‌ها سهولت در انجام تعمیرات، امکان ایجاد تغییرات با توجه به نیازها یا کاربری بنا، دسترسی آسان به تاسیسات و حمل و نقل آسان و ارزان است.

وی با بیان این که در حال حاضر کناف ایران هزینه‌های زیادی برای فرهنگ سازی و تولید گذاشته است گفت: متاسفانه در مورد فرهنگ سازی و آموزش‌های سیستم‌های نوین در کشور فعالیت‌های خوبی انجام نشده است.

این فعال ساختمانی گفت: هدف اصلی شرکت کناف صرفاً عرضه یک سیستم جدید نیست بلکه تغییردیدگاه و نگرش در مورد یک محصول است.

افقهی در مورد اجرای صحیح کناف گفت: نصب و اجرای سیستم‌های ساخت و ساز خشک و اجرای کناف به علت فروانی در جزئیات فنی هرکدام از ساختارهای سقف یا دیوار یک فعالیت تخصصی است که نیروهای شاغل در این زمینه ملزم به شناخت این جزئیات فنی و اجرای دقیق آنها بر اساس استانداردهای موجود در دستور العمل فنی کناف است.

وی در این خصوص ادامه داد: اگر هرکدام از جزئیات فنی و نوع مصالح بدرستی اجرا نشود، محصول تمام شده فاقد کیفیت و ماندگاری مطلوب خواهد بود؛ همچنین هزینه صرف شده نسبت به کار کاملاً غیر منطقی است زیرا قیمت مصالح کناف براساس جزئیات فنی نوع ساختار و آنالیز آن تعیین شده و هر ساختار قیمت خاص خود را دارد که این قیمت در کل کشور ثابت است لذا با کم و کاست کردن مصالح نوع ساختار منتخب و نادیده گرفتن جزئیات فنی، کارفرما همان هزینه ساختار را پرداخت کرده اما محصول فاقد کیفیت تحویل می‌گیرد.
منبع: صما