کد خبر: ۳۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ 22 October 2016
خطیب نماز جمعه اهواز:

انتقال آب از خوزستان ظلم به مردم استان است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به انتقال آب کرخه علاوه‌بر آب‌های کارون و دز، گفت: انتقال آب از خوزستان ظلم به مردم استان است. دولت​های بعد از جنگ در غصب آب​های خوزستان مسابقه داده​اند و هر کدام تلاش می​کنند که بیشتر از آب خوزستان بردارند.
آیت​الله «محسن حیدری» در خطبه​های نماز جمعه این هفته ۳۰ مهرماه با بیان این​که در چنین روزهایی بود که اسیران اهل بیت(ع) وارد شام شدند، گفت: حوادث بسیار تلخی در مسیر رخ داد و در کاخ یزید شاهد عملکرد و خطبه​های محکم امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بوده‌ایم.

وی به بیان خطبه حضرت زینب(س) در کاخ یزید پرداخت و ادامه داد: حضرت زینب با منطق قرآن به او پاسخ می‌دهد که بدون آن‌که احساس گناه کنی و می​گویی کاش آبا و اجداد من زنده بودند و من را برای کشتن حسین(ع) تشویق می‌کردند. آنگاه حضرت زینب(س) دست به دعا برمی‌دارد که خدایا غضب خود را بر این‌ها نازل کن. به یزید گفت گمان نکن که پیروز شده​ای تو خودت را بدبخت کرده​ای و به‌زودی بر پیغمبر(ص) وارد می​شوی و پاسخ هتک حرمت عترت ایشان را چه می​دهی؟

حیدری با اشاره به شهادت مصطفی خمینی فرزند امام راحل گفت: مجالسی که به بهانه شهادت ایشان برگزار شد منتهی به ایجاد دوباره نهضت مبارزه با استکبار شد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت: آمارگیری برای توسعه کشور بسیار اهمیت دارد. روز سوم آبان روز تأسیس سازمان ملل متحد است، از سازمان ملل چیزی جز حمایت از ظالم و سرکوبی ملت​های دنیا ندیده​ایم. همین موضع ننگین سازمان ملل درباره حمله آل‌سعود به یمن یکی از این موارد است و ننگ بر آن‌ها باد.

وی ادامه داد: چهارم آبان سالروز افشاگری امام راحل علیه کاپیتولاسیون بود. این قانون حق اعتراض را نسبت به جنایات آمریکا می‌گرفت. یکی از ابعاد فکری امام(ره) ضد شاهنشاهی همین نماد ضد استکباری است که امام(ره) در برابر آن قد علم کرد. ۲۵ آبان سالروز شهادت امام سجاد(ع) است.

حیدری با اشاره به این​که مقام معظم رهبری سیاست​های کلی انتخابات را ابلاغ فرمودند، افزود: این سیاست​ها در راستای ارتقا منتخبان، عدالت​محوری، افزایش آگاهی، پرهیز از بی​نظمی، افزایش ثبات، سلامت انتخابات، رأی​دهی آگاهانه مردم، قانون​گرایی و شفاف​سازی منابع مالی و تبلیغاتی انتخابات و جلوگیری از نفوذ بیگانگان است. سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان بسیار مهم بود و از نظر ایشان توقف علمی ایران هدف اصلی دشمن است، بنابراین همه باید بکوشند که چرخ علمی کشور شتاب داشته باشد و نباید اجازه داد این شتاب کاهش یابد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: رزمایش نیروی هوایی ارتش در ۲۶ مهر مهم بود.

وی با اشاره به این​که کاندیداهای انتخابات آمریکا با همه تلاش یکدیگر را تخریب می​کنند و افزود: این مایه بدبختی است که ملت آمریکا و دیگر ملت​ها خود را در برابر یکی از این دو فاسد قرار دهد.

حیدری با بیان این​که آزادسازی موصل در حال پیشروی است، گفت: ان‌شاا... بسیج مردمی هرچه زودتر پیروزی را برای عراق به ارمغان بیاورد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این​که درباره انتقال آب از خوزستان اخبار ناراحت کننده​ای می​رسد، گفت: دولتمردان به انتقال آب کارون و دز اکتفا نمی​کنند و این​بار به آب کرخه دست​اندازی کرده​اند. چه دشمنی با مردم خوزستان دارند. مسئولان خوزستانی چرا نشسته​اند، نمایندگان خوزستان چرا فریاد نمی​زنند. این ظلم به مردم خوزستان است، خوزستان را به خاک سیاه می​خواهید بنشانید. مگر مردم خوزستان چه گناهی کرده​اند؟ مگر مردم خوزستان همان​هایی نیستند که هشت سال برابر صدام مقاومت کردند، زیرساخت​هایشان را از دست دادند، دچار عقب‌ماندگی شده​اند و این همه در فقر و بیکاری به سر می​برند.

وی تصریح کرد: طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری که مایه امید است با کم‌آبی به کجا می​انجامد. حداقل کاری که می​توانیم انجام دهیم آن است که ناراحتی خود را در این​جا ابراز کنیم. دولت​های بعد از جنگ، دولت سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید، مسابقه در غصب آب​های خوزستان داده​اند و هر کدام تلاش می​کنند که بیشتر از آب خوزستان بردارند به ویژه دولت فعلی. مردم خوزستان پاسخ این تعدی​ها را خواهند داد.
منبع: ایسنا