کد خبر: ۳۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ 22 October 2016
مدیرکل استاندارد خوزستان تاکید کرد:

سازمان‌های دولتی نسبت به رفع نواقص آسانسورهای خود اقدام کنند

مدیرکل استاندارد خوزستان با اشاره به اجرای طرح بازرسی از آسانسورهای دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی باید در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص آسانسورهای خود اقدام کنند.
رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: با اعتباراتی که استانداری به ما تخصیص داد، تاکنون آسانسورهای 150 دستگاه دولتی، بیمارستان‌ها و مراکز عمومی را مورد بازرسی قرار دادیم و در مجموع در قالب این طرح 350 دستگاه آسانسور مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و نتایج این بازرسی‌ها نشان می‌دهد که عمده آسانسورهای این دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی مطابق با استاندارد نبوده و دارای نواقص و ایراداتی هستند.

وی با بیان این‌که بازرسی‌های ما در چند مرحله انجام می‌شود، افزود: در مرحله اول آسانسورهای دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی مورد بازرسی قرار گرفته و نتایج این بازرسی‌ها به آن دستگاه یا ارگان اعلام می‌شود. پس از گذشت 2 تا 3 هفته، مرحله دوم بازرسی صورت می‌گیرد و عدم تغییر در وضعیت آسانسورهای غیراستاندارد نشانگر بی‌توجهی آن دستگاه نسبت به هشدارهای اداره‌کل استاندارد است.

دهدشتی زاده افزود: اکنون در مرحله اول بازرسی‌ها قرار داریم و هنوز برای قضاوت زود است اما نتایج بازرسی‌های انجام‌شده نشانگر این است که بخش عمده‌ای از آسانسورهای دستگاه‌های دولتی غیراستاندارد هستند و بازرسی از آسانسورهای دانشگاه‌ها نیز در برنامه ما قرار دارد.

وی با تأکید بر این‌که دستگاه‌های دولتی باید در اسرع وقت نسبت به رفع نقص آسانسورهای خود اقدام کنند، عنوان کرد: در طرحی که هم‌اکنون در حال اجرا است، آسانسورهای دستگاه‌ها و مراکز دولتی مورد بازرسی قرار می‌گیرد اما باید مالکان ساختمان‌های شهری نیز با عقد قرارداد با شرکت‌های بازرسی‌کننده، اقداماتی جهت رفع نقص آسانسورهای خود انجام دهند.

مدیرکل استاندارد خوزستان بیان کرد: آسانسورها باید بسته به میزان استفاده، حداکثر هر سه ماه یکبار و حداقل سالیانه مورد بازرسی فنی قرار بگیرند. در مورد بخش خصوصی نیز مالکان باید به نواقص آسانسورهای خود توجه کنند و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
منبع: ایسنا