کد خبر: ۳۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ 23 October 2016
استاندار عنوان کرد:

بازار عراق فرصتی برای کارخانجات تولیدی آرد خوزستان است

استاندار خوزستان با انتقاد از کیفیت نان گفت: برای روند پخت نان، از ابتدای خرید گندم تا آخرین مرحله پخت باید ISO گرفته شود تا بتوان این روند تولید را به صورت کامل مدیریت کرد.
غلامرضا شریعتی در جلسه کارگروه آرد و نان استان که امروز، 2 آبان‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برای خرید گندم، شرکت غله و تعاون روستایی باید ایزو بگیرند تا بتوان بر فرآیند تولید نان از مرحله خرید گندم تا زمان پخت نظارت و مدیریت انجام شود.

وی افزود: در این زمینه می‌توان یک یا چند شهرستان را به عنوان پایلوت در نظر گرفت و اگر این مسأله ممکن بود، آن را به سایر شهرستان‌ها نیز بست دهیم تا شاهد تولید نان با کیفیت در استان باشیم.

شریعتی تصریح کرد: جلسه کارگروه آرد و نان باید به صورت ماهانه برگزار شود تا بتوان شاهد حل مشکلات این بخش در زمینه‌های مختلف باشیم و اداراتی که به صورت مستقیم درگیر کار هستند نیز باید در این جلسات حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: معاونت بهداشت و معاونت غذا و دارو که در خط اول نظارت بر تولید نان هستند نیز باید در جلسات این کارگروه حضور پیدا کنند تا شاهد حل مشکلات بخش نان استان باشیم.

شریعتی گفت: بازار عراق فرصتی برای شرکت‌های تولیدی آرد است تا بتوانند با تمام ظرفیت کار کنند و اینکه مشکلات وجود دارد و نمی‌توان به صادرات محصول پرداخت، بهانه است زیرا نمی‌توان هیچ کار تولیدی و اقتصادی را بدون ریسک انجام داد.

وی افزود: شرکت‌های تولید آرد از ظرفیت مازاد خود استفاده کنند و وارد بازارهای عراق و سایر بازارها شوند و تولیدات خود را به این کشورها صادر کنند.

شریعتی ادامه داد: چرا باید ظرفیت‌های خالی وجود داشته باشد و هیچ کاری در استان انجام نگیرد. باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و مقداری ریسک بپذیریم و اقداماتی انجام دهیم تا بتوانیم بازارهای صادراتی را در اختیار بگیریم.

وی با اشاره به حل مشکلات شرکت‌های تولیدکننده آرد عنوان کرد: ما باید به حل مشکلات این شرکت‌ها کمک کنیم اما انتظار داریم از از ظرفیـت اسمی تولید خود بهره بگیرند و در بحث صادرات وارد شوند.

شریعتی در خصوص سهمیه کارخانه‌های آرد برای تولید خاطرنشان کرد: 20 درصد از این سهمیه باید به عنوان شناور در نظر گرفته شود و به کارخانه‌ای که تولید آرد با کیفیت‌تری دارد تعلق گیرد تا کارخانه‌ها به تولید آرد با کیفیت بیشتر اقدام کنند و خط تولید خود را نیز به روز کنند.

وی با انتقاد از شرایط نگهداری گندم در مراکز خرید عنوان کرد: نباید مسائل این چنینی پیش آید و با وجود با کیفیت‌ترین گندم کشور، بی‌کیفیت‌ترین نان را در اختیار مردم قرار دهد.

شریعتی خاطرنشان کرد: فرایند خرید و نگهداری گندم باید بررسی شود و باید به دنبال این باشیم که فشار خرید را چگونه مدیریت کرد تا به کیفیت گندم خریداری‌شده مشکلی وارد نشود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: منطقه خوزستان