کد خبر: ۳۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ 24 October 2016

۱۵۱ مسکن آماده بهره برداری برای معلولان خوزستانی

پروژه ساخت مسکن معلولان در خوزستان با تعداد ۱۱۰ واحد مسکونی شهری و ۴۱ واحد مسکونی در روستاها آماده بهره برداری است ...
کریم رشیدی پور در جلسه کمیته راهبردی مسکن خانوارهای دارای دو معلول به بالا در اداره کل بهزیستی خوزستان در اهواز افزود: این کمیته با همکاری مدیران ارشد انجمن معلولان کشور، سازمان بهزیستی، راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان، با هدف بررسی مسائل و مشکلات پروژه های ساخت مسکن معلولان تشکیل شده است.
وی اظهارکرد: سازمان بهزیستی کشور ۱۱ هزار و ۳۴۲ خانوار دارای دو معلول به بالا را زیرپوشش خود دارد که در مواردی خانوارهایی با هفت معلول هم زیر پوشش هستند.
وی ادامه داد: به ازای هر یک معلول این خانوارها، یک واحد مسکونی ساخته و تحویل می شود.
رشیدی پور اظهار کرد: بنیاد مسکن ساخت ۱۹۶ واحد شهری و ۴۸ واحد روستایی را در خوزستان در برنامه دارد.
وی با تاکید بر کیفیت ساخت پروژه های مسکن معلولان گفت: شورای مرکزی بنیاد مسکن و بهزیستی در ساخت و کیفیت پروژه های مسکن از نظر فنی و مقررات ملی نظارت کامل را بر ساخت مسکن دارد.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور نیز در این نشست، تامین مسکن معلولان را کاری ارزشمند دانست و اظهار کرد: این انجمن مردمی در ۱۰۲ شهرستان کشور در زمینه ساخت مسکن معلولان درحال فعالیت است.
کیومرث سلگی ادامه داد: از مجموع ۱۱هزار و ۳۴۲ واحد در نظر گرفته برای خانوارهای دو معلول به بالا تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد در کشور عملیاتی و حدود ۸۰۰ واحد آماده بهره برداری است.
وی گفت: پروژه ساخت مسکن معلولان در خوزستان با تعداد ۱۱۰ واحد مسکونی شهری و ۴۱ واحد مسکونی در روستاها آماده بهره برداری است.
وی تسهیلات در نظر گرفته شده برای خرید مسکن معلولان را بیان کرد و افزود: به ازای هر واحد مسکن در کل کشور به خانواده های دارای ۲ معلول و بالاتر در روستاها ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ پنج درصد و ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز ۳۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ پنج درصد پرداخت می شود.
پروژه مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بالاتر در کشور مدت چهارسال به طول می انجامد.
منبع: پل سفید