کد خبر: ۳۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ 13 November 2016

اصلاح و نوسازی مسیر راه‌آهن جنوب امنیت تردد را بالا می‌برد

کارهای دیگری که در حوزه راه‌آهن مثل دو خطه کردن خط آهن اهواز - بندر امام خمینی انجام شده و دو خطه کردن مسیر راه‌آهن اهواز - اندیمشک که به‌زودی انجام می‌شود، کارهای بسیار خوبی هستند.


    

رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه راه‌آهن باید در آینده بخش مهمی از حمل و نقل در کشور را به عهده بگیرد، اصلاح و نوسازی و دو خطه کردن مسیرهای راه‌آهن بسیار کار مناسبی است.
 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم افتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) در اهواز اظهار کرد: از شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی بابت آماده‌سازی و افتتاح این طرح بزرگ و برنامه بسیار خوب آن تشکر می‌کنم.
وی افزود: این‌که چنین طرحی به دست متخصصان ایران صورت می‌گیرد، بسیار باعث افتخار است.
روحانی بیان کرد: خوشبختانه مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) که بر همه قطارها و مسیر آهن تهران تا اهواز نظارت می‌کند، طرح بسیار خوبی است که علاوه بر اینکه زمان سفر تهران تا اهواز را کاهش می‌دهد، سلامت عبور و مرور در راه‌آهن را نیز افزایش می‌دهد.
رئیس جمهور بیان کرد: همچنین کارهای دیگری که در حوزه راه‌آهن مثل دو خطه کردن خط آهن اهواز - بندر امام خمینی انجام شده و دو خطه کردن مسیر راه‌آهن اهواز - اندیمشک که به‌زودی انجام می‌شود، کارهای بسیار خوبی هستند.
روحانی بیان کرد: این طرح‌ها در نهایت باعث کاهش آلودگی و کاهش ترافیک در شهرستان اهواز می‌شود که کارهای پسندیده‌ای هستند چرا که بخشی از حمل و نقل خودرویی به راه‌آهن منتقل می‌شود.
وی عنوان کرد: اصلاح و نوسازی مسیر راه‌آهن جنوب یعنی اهواز تا تهران در نهایت باعث افزایش امنیت تردد می‌شود.
روحانی گفت: بخش عمده‌ای از حمل و نقل کشور در آینده باید از سوی راه‌آهن انجام شود.