کد خبر: ۳۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ 16 November 2016

فراخوان دومین جایزه معماری فصلنامه تخصصی هنرنما معمار

دومین جایزه معماری فصلنامه تخصصی هنرنما معمار در یکم دی ماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.
از اهداف این کنگره می توان به ترویج وفاداری فرهنگی و تاریخی و الگوهای بومی، ترویج نوآوری در سیستم فرهنگی و اجتماعی به واسطه تخصص معماری، به کارگیری هنر معماری جهت بهبود بخشیدن به فضاهای شهری، معرفی نسل نوی طراحان و انتقال تجارب پیشکسوتان، ایجاد توجه به زمینه گرایی به ویژه دریا و ساحل، معطوف کردن توجه دست اندرکاران به طراحی با کیفیت معمارانه، متناسب با اقلیم شهرهای ساحلی و… اشاره کرد.
نحوه شرکت در جایزه هنرنما معمار :
۱- کلیه ساختمان های تجاری که در بیست سال گذشته در شهرهای ساحلی کشور واقع شده اند، مجاز به شرکت در این رقابت میباشند.
۲- این رقابت در دو مرحله برگزار می گردد. در مرحله نخست همه شرکت کنندگان باید مدارک زیر را هم به صورت پرینت شده در صفحات A3( صحافی فنری) و هم به صورت فایل برروی DVD(منتها به صورت فایل WORD ،نقشه ها بصورت فایل PDF یا TIF و تصاویر به صورت فایل JPG با رزولوشن ۳۰۰ مگاپیکسل) تا تاریخ ۲۷/آبان ماه/۱۳۹۵ به نشانی پستی تهران، شهرک اکباتان، فاز ۲، مجتمع اداری تجاری گلها، واحد ۲۰۶ و ۲۰۷ جنوبی، کد پستی: ۴۳۳۳۳ ۱۳۹۶۸ ارسال کنند.
کلیه شرکت کنندگانی که آثار آنها در مرحله اول از طرف دبیرخانه جایزه مورد قبول واقع شده است، میبایست مدارک پروژه خود را که در زیر معرفی شده اند، تا تاریخ شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۵ به نشانی ذکر شده تحویل دهند.
زمانبندی شرکت در این جایزه معماری در مرحله اول – ارسال مدارک: پنجشنبه۲۷ آبان ۱۳۹۵( تحویل مدارک اولیه)مرحله دوم – ارسال آثار: شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۵ ( تحویل شیت های نهایی) ، داوری: یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۳۹۵ اعلام نتایج داوری و اهدای جوایز برندگان: چهارشنبه ۱ دیماه ۱۳۹۵ است.
داوران عبارت از فرهاد احمدی، شهاب الدین ارفعی، هادی تهرانی و داراب دیبا است.
معیارهای داوری این دوره، بناها در دسته بندی مجزا قرار نخواهند گرفت بلکه با توجه به فرم، عملکرد و روابط بین فضاهای بنا، قضاوت صورت میپذیرد.
موارد عمومی زیر در داوری پروژه ها مد نظر قرار خواهند گرفت:
خلاقیت و نوآوری در طراحی و نوآوری در کاربرد مصالح و فناوری ساختمان، مواجهه خلاقانه با مشکلات خاص پروژه از جمله: محدودیت های اقتصادی و شرایط خاص سایت (از نظر ابعاد و اندازه، ضوابط و رویدادهای قانونی و دشواری های فنی)، دقت و نوآوری در طراحی جزئیات، توجه به محیـط پیرامونی و شرایط اقلیمی، ارزش های زیست محیـطی و تعهدات اجتماعی، استفاده از مؤلفه های پایداری در پروژه بدیهی است که قضاوت نهایی در مورد هر پروژه از طریق مشخص کردن امتیاز آن در هر کدام از موارد فوق و معدل گیری از امتیازات صورت خواهد گرفت.