کد خبر: ۳۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ 29 November 2016
نائب رییس کمیسیون شوراهای مجلس مطرح کرد:

تضعیف وزارت راه و شهرسازی ضربه بزرگی به امنیت مردم است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تضعیف وزارت راه و شهرسازی را ضربه به امنیت مردم خواند و گفت: متاسف هستیم که مسائل خدماتی در حوزه مردم عمدتا سیاسی می‌شود در حالی که نباید اینگونه باشد.
پروانه مافی با اشاره به حادثه ریلی اخیر، گفت: در گروه تلگرامی نمایندگان بعد از انتشار متن استعفای مدیرعامل راه‌آهن اعلام کردم و کامنت گذاشتم با توجه به استعفای مدیرعامل راه آهن استیضاح ضرورتی ندارد و باید به این بحث خاتمه داد.

وی ادامه داد: مشکل اصلی متوجه مسئول مربوطه یعنی مدیرعامل راه‌آهن بود و استعفای وی کافی است.

نماینده مردم تهران با ابراز گلایه از جو به وجود آمده و سوء‌استفاده از این حادثه در جهت تضعیف دولت، گفت: متاسف هستیم که مسائل خدماتی در حوزه مردم عمدتا سیاسی می‌شود درحالی که نباید اینگونه باشد.

نائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، ادامه داد: کشته شدن تعداد قابل توجهی از هموطنانمان در این حادثه بسیار ناراحت کننده است، وقتی ثابت می‌شود خطای انسانی هم بوده است بیشتر نگران‌کننده است، اما عرف بر این است کسی که مسئولیت مستقیم دارد مجازات شود. مسئول مستقیم مدیرعامل راه‌آهن بوده است و استعفای وی از سوی وزیر راه و شهرسازی پذیرفته شده است.

مافی با بیان اینکه نباید درهر موضوعی بالاترین مقام سازمان یا وزارتخانه را وارد مسئله کرد، گفت: وزارت راه و شهرسازی دارای سازمان‌های گسترده‌ای است که اینها فعالیت‌های متعدد و متنوعی دارند و نمی‌شود برای تخطی تک تک مدیران مربوطه به سراغ مقام عالی وزارت رفت.

وی ادامه داد: شخصا فکر می‌کنم استعفای مدیرعامل راه‌آهن کفایت می‌کند و ما نباید به دولت در این ماه‌های آخر سال فشار بیاوریم. درحال حاضر دولت درگیر مشکلات داخلی و خارجی است و اینکه مجددا دولت را در فشار بگذاریم، فشار بر دولت، به معنای فشار بر مردم است.

وی توضیح داد: فشار به دولت از توجهاتی که باید عوامل دولت و مدیران دولتی در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم داشته باشند، می‌کاهد. لذا بخاطر منافع ملی هم که شده است باید متوجه این موضوع باشیم و سعی کنیم موضوعات سیاسی نشود. ضمن اینکه کسی که مستقیما در موضوع دخالت داشته است و کوتاهی کرده است باید مجازات به آن شخص ختم شود.

نائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، وزارت راه را وزارتخانه مهمی خواند که مسئولیت حمل و نقل و مسکن مردم را بر عهده دارد و تضعیف این وزارتخانه را به معنای ایجاد مشکلات برای زندگی روزمره مردم دانست و گفت: درحالی که این وزارتخانه در خشکسالی و عدم تزریق منابع مالی به سر می‌برد، بسیاری از پروژه‌ها را به سامان رسانده و در عین حال توانسته است مدیریت خوبی در کنترل پروژه‌های عمرانی و توسعه کشور داشته باشد. اینکه در این چند ماه آخر سال وزارتخانه بدون وزیر اداره شود ضربه‌ای بزرگ به طرح‌های عمرانی است که مستقیما با زندگی مردم در ارتباط است.