کد خبر: ۳۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ 29 November 2016

کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات حساب‌های مسکن جوانان

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان از کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات حساب‌های پس انداز مسکن جوانان خبر داد و گفت: این مصوبه شامل قراردادهای تسهیلاتی موضوعه که از تاریخ ۲۲ آبان امسال منعقد و ثبت قطعی قرارداد می‌شود.
بانک مسکن اصفهان روز یکشنبه به نقل از مهدی بلوچی مدیر شعب بانک مسکن استان اعلام کرد: طبق مصوبه هیأت مدیره بانک مسکن و در جهت ایفای نقش بهینه برای رونق بخش مسکن، ساختمان و صنایع مرتبط، نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل حساب‌های پس انداز مسکن جوانان از ۱۱ به ۹ درصد کاهش یافت.

بر اساس این مصوبه، قراردادهای تسهیلاتی موضوعه که از تاریخ ۲۲ آبان امسال منعقد و ثبت قطعی قرارداد می‌شود، مشمول نرخ سود ۹ درصد خواهند شد.

بلوچی با اشاره به کاهش قبلی نرخ سود صندوق پس‌انداز مسکن یکم که در سیزدهم شهریور تک رقمی شد و از ۱۱ به ۹.۵ درصد کاهش یافت، افزود: هدف اصلی حساب پس انداز مسکن جوانان،برنامه‌ریزی بلندمدت برای خانه‌دار شدن افراد است و متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ به صورت ماهیانه، سالیانه یا یکجا حداقل پس از پنج سال و حداکثر پس از ۱۵ سال اقدام به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن کنند.

بلوچی تشریح کرد: سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای حساب‌های افتتاحی سال ۹۵، در پایان سال پنجم در شهر اصفهان به ۵۷۰ میلیون ریال و در سایر شهرها به ۵۴۰ میلیون ریال افزایش یافت و همچنین سقف این تسهیلات در پایان سال دهم در شهر اصفهان ۷۶۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۷۰۰ میلیون ریال تعیین شد. 

وی افزود: متقاضیان می‌توانند در پایان سال پانزدهم نیز در شهر اصفهان یک میلیارد ریال و در سایر شهرها ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

بانک مسکن فعالیت خود را در سال ۱۳۵۸ بر اساس طرح ادغام بانک ها و در بخش ساختمان و مسکن آغاز کرد