کد خبر: ۳۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ 05 December 2016
مدیر گنجینه آب خوزستان:

جشنواره ملی کاریکاتو در اهواز برگزار می‌شود

مدیر گنجینه آب سازمان آب و برق خوزستان گفت:جشنواره ملی کاریکاتور با توجه به نگاه خاص هنرمندان کاریکاتوریست به موضوعات مختلف با هدف کسب راهکارهای نوین برای پاسداشت میراث فرهنگی و تاریخی آبی برگزار می‌شود.
احسان آتش پنجه امروز در نشست خبری نخستین جشنواره ملی کارکاتور با محوریت گنیجینه‎های آبی اظهار داشت: گنجینه آب در سال 76 توسط شورای فرنهگی انقلاب تشکیل شد که امروزه مبحث توسعه و مدرنیست را به میراث تاریخی پیوند می‎‌زند.

وی افزود: بر این اساس گنجینه آب درصدد برگزاری جشنواره‌ای برآمد تا به واسطه آن با ایجاد فرهنگ‌سازی از میراث آبی از جمله سازه‌های آبی تاریخی نگهداری و حفاظت کند.

مدیر گنجینه آب سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: جشنواره ملی کاریکاتور با توجه به نگاه خاص هنرمندان کاریکاتوریست به موضوعات مختلف با هدف کسب راهکارهای نوین برای پاسداشت میراث فرهنگی و تاریخی آبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می‎توانند آثار خود را تا تاریخ 30آذر ماه به دبیرخانه سازمان آب و برق خوزستان ارسال کنند، گفت: تاکنون بیش از یکصد اثر از استان‌های مختلف برای شرکت در جشنواره ارسال شده همچنین با وجود اینکه این جشنوراه ملی است ولی آثاری از کشورهای خارجی از جمله ترکیه، ایتالیا و روسیه ارسال شده است.

آتش پنجه عنوان کرد: درصددیم که این جشنواره را هر دو سال یکبار برگزار کنیم که با هدف ارتقاء سطح این جشنواره مرحله بعدی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در زمینه سازه‌های آبی تاریخی 5 پروژه مطالعاتی داشته‌ایم، افزود: ایران یکی از کشورهایی بوده که در گذشته به راحتی سدهای دوقوسی را ایجاد کرده درحالی که امروزه برای ایجاد سد دو قوسی از روسیه تکنولوژی می‌گیریم بنابراین لازم است که در تکنیک‌های اجرایی سد دوقوسی تاریخی کشورمان پژوهش شود.

مدیر گنجینه آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: افراد شرکت کننده در جشنواره برای بیان هرگونه نظری در زمینه گنیجنه‌های تاریخی آبی در چارچوب محورهای جشنواره کاملآ آزاد هستند.

وی گفت: به نفرات اول تا سوم به ترتیب سه میلیون، دو میلیون و یک میلیون تومان، تندیس، کتاب آثار برگزیده جشنواره، لوح سپاس و نیز شرکت در تور گردشگری آثار تاریخی آبی خوزستان اهدا می‌شود؛ همچنین به 5 نفر برگزیده دیگر نیز مبلغ 500هزار تومان به همراه دیگر موارد مذکور تقدیم می‌شود.

آتش‌پنجه با بیان اینکه در اختتامیه جشنواره از 50 اثر برگزیده نمایشگاهی برپا می‌شود، عنوان کرد: جشنواره در تاریخ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.
برچسب ها: بنای تاریخی