کد خبر: ۳۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ 05 December 2016
نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

استیضاح، دردی از مشکلات را دوا نخواهد کرد

پس از حادثه دلخراش تبریز – مشهد که متاسفانه منجر به فوت 45 نفر از هموطنان عزیزمان گردید، کمیته ویژه بررسی این موضوع جهت علت بروز این حادثه تشکیل شد و در نهایت مقصر اصلی در حادثه قطار سمنان (سی تی سی) متصدی مرکز کنترل تهران-مشهد در ایستگاه شاهرود، عنوان شد.
از همان ساعات آغازین حادثه زمزمه هایی مبنی بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی به گوش می رسید تا سرانجام صبح امروز در صحن علنی مجلس، نادر قاضی پور با اشاره به سانحه سمنان، خطاب به رئیس مجلس گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی با ۷۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه شد.

سیدهادی بهادری، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص گفت : استیضاح یک وزیر در مجلس موضوعی است که نمایندگان در خصوص آن به صورت مستقل عمل می کنند و به صورت کلی نمی توان موضع کمیسیون عمران را مخالف یا موافق این استیضاح دانست.

وی در ادامه افزود : گزارشی در خصوص این حادثه تهیه شد که قرار بود صبح امروز در صحن علنی مجلس قرائت شود اما با توجه به اهمیت موضوع، این مهم به سه شنبه هفته ی جاری موکول گردید و قرار بر این شد که وزیر محترم راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حضور بهم رسانند و توضیحات ایشان را بشنویم.

نائب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه نمی توان تنها یک نفر را مقصر این حادثه دانست، بیان کرد : در واقع درست یا غلط بودن استیضاح وزیر راه در چند ماه پایانی عمر دولت منوط به نظرات مستقل نمایندگان است اما به نظر شخصی بنده استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر به صلاح نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم ادامه داد : با توجه به وسعت وزارت راه و شهرسازی بهتر بود که از استیضاح آخوندی صرف نظر کنیم چنانکه در این چند ماه باقی مانده، کار وزارتخانه نیمه تمام مانده و دچار مشکل خواهد شد.

سیدهادی بهادری در پایان خاطرنشان کرد : صحبت ازاستیضاح وزیری است که وزارتخانه اش شامل 22 معاون وزیر می باشد و با استیضاح وزیر کل وزارتخانه دچار مشکل خواهد شد که در شرایط کنونی، قطع به یقین استیضاح، دردی از مشکلات به وجود آمده دوا نخواهد کرد.
منبع: صما