کد خبر: ۳۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ 17 January 2017

کنشگران در کاهش آسیب‌های اجتماعی

نشست کنشگران در کاهش آسیب‌های‌اجتماعی با سخنرانی معماران و جامعه‌شناسان در دویست و سی و پنجمین گفتمان هنر و معماری در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.
 دویست و سی و پنجمین گفتمان هنر و معماری تحت عنوان کنشگران در کاهش آسیب‌های اجتماعی به همت انجمن مفاخر معماری ایران برگزار می‌شود.

در این نشست که دبیری آن را سیدعلیرضا قهاری رئیس انجمن مفاخر معماری ایران برعهده دارد، گیتی اعتماد، مجید ابهری، داریوش زمانی و نظام‌الدین قهاری سخنرانی خواهند کرد.

حضور برای علاقمندان در این نشست آزاد است و علاقمندان می‌توانند چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه سال جاری از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از ظفر، پلاک ۳۵ مراجعه کنند.

آسیب‌های اجتماعی از جمله مباحث مهمی است که اگرچه از ابتدای تشکیل دولت‌ها در صدر امور قرار گرفته است اما به دلیل گسترش بی‌رویه آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف جهان و به دلیل اتخاذ سیاست های جهانی برای مبارزه با اسیب های اجتماعی و کاهش آنها، این مهم از دستورات مهم و بنیادین دولتمردان قرار گرفته است. وزارت راه وشهرسازی نیز به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در طرح‌های شهری و اجرای طرح‌های عمرانی و شهری، رویکردهای اجتماعی را در برنامه‌های خود مدنظر قرار داده است.

گفتنی است نشست دویست و سی و چهارم گفتمان هنر و معماری به ضرورت تحول در آموزش معماری کشور اختصاص داشت که نشست چهارم آن تحت عنوان تحلیل تکنولوژی، انرژی و فن ساختمان با سخنرانی مهندس فرهاد احمدی، دکتر احمد اخلاصی، دکتر کتایون تقی زاده، مهندس رضا دانشمیر، دکتر متین علاقمندان، دکتر محمود گلابچی و دکتر علیرضا مستغنی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.