کد خبر: ۳۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ 18 January 2017

بیش از ۱۲.۵ میلیون تن از خوزستان کالاهای غیر نفتی صادر شده است

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی استان خوزستان در ۹ ماهه امسال به وزن ۱۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۲۳۲ تن و به ارزش ۴ میلیارد و ۳۶۶ ملیون و ۸۰۷هزار دلار بوده است.
یونس حسین‌نژادیان  درباره میزان صادرات از استان خوزستان در 9 ماهه سال 95 اظهار داشت: صادرات کالاهای غیر نفتی استان خوزستان در 9 ماهه امسال به وزن 12 میلیون و 692 هزار و 232 تن و به ارزش 4میلیارد و 366 ملیون و 807هزار دلار است.

وی افزود: عمده اقلام صادراتی خوزستان محصولات شیمیایی، پتروشیمی، فولاد، سنگ، آهن، لبنیات، معدن، ماشین‌آلات کشاورزی و میوه و تربار بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درباره بازار هدف بیان کرد: چین، عراق، کویت، امارات، افغانستان، هند، آذربایجان و ایتالیا از جمله کشورهای مقصد صادرات از استان خوزستان به شمار می‌روند.

وی گفت: صادرات به کشور عراق در این مدت با احتساب سایر گمرکات به وزن 3میلیون و 664 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 165 میلیون و 244 هزار دلار برآورد شده است.

حسین‌نژادیان با اشاره به واردات عنوان کرد: میزان واردات در این مدت نیز به وزن 11میلیون و 404 هزار و 313 تن و به ارزش 4 میلیارد و 822 میلیون و 225 هزار دلار بوده است.

وی همچنین درباره عمده اقلام وارداتی استان خوزستان تصریح کرد: ذرت، سویا، گندم، شکر خام، روغن خام، آهن‌آلات و فولاد از اقلامی بوده‌اند که از کشورهای چین، امارات، هند، آلمان، تایلند، ترکیه، مالزی، برزیل و آذربایجان وارده شده‌اند.