کد خبر: ۳۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ 18 January 2017

برگزاری سامانه نشاط شهروندی در اهواز

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۴ اهواز از برگزاری سامانه نشاط شهروندی با محوریت ورزش و سرگرمی در این کلانشهر خبر داد
موسی خنافره  اظهار داشت: به مناسبت روز هوای پاک برنامه‌های متنوع و گوناگونی در سطح شهر اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های روز هوای پاک، اجرای سامانه نشاط شهروندی با محوریت ورزش و سرگرمی است که با حضور عموم مردم  برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 4 اهواز بیان کرد: این برنامه روز جمعه یکم بهمن ماه از ساعت 14 آغاز می‌شود و تا ساعت 18 ادامه دارد و مردم اهواز شاهد اجرای برنامه‌های متنوعی خواهند بود.

وی اضافه کرد: سامانه نشاط شهروندی با محوریت ورزش و سرگرمی در بوستان مادر اهواز واقع در منطقه بهارستان انجام می‌شود که مسابقات مختلفی برای آن در نظر گرفته شد.

خنافره مسابقات طناب کشی، دارت و بادبادک پرانی را از جمله برنامه‌های سامانه نشاط شهروندی با محوریت ورزش و سرگرمی در اهواز عنوان کرد.

برگزاری مراسم معارفه رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز

در مراسمی با حضور مسئولان و مدیران اجرایی رئیس جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز معرفی شد.

در مراسم معارفه سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی که با حضور مدیران و پرسنل این سازمان و معاونت فرهنگی شهرداری و همچنین زیباصالحپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز و از اعضای شورای سازمان برگزار شد، امیر آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس هیئت مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مسائل فرهنگی در شهرداری‌ها، از سال 1380 رسما شهرداری ها کارهای فرهنگی اجتماعی خود را آغاز کردند و با این شعار که شهرداری‌ها باید از سازمانی صرفا خدماتی به نهادی فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند، معاونت‌های فرهنگی در شهرداری‌ها راه اندازی شدند.

وی افزود: با همین دیدگاه شهرداری اهواز نیز از سال 1386  معاونت فرهنگی و اجتماعی را و از سال 92 سازمان فرهنگی ورزشی را راه اندازی کرد که در طی این مدت در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش خوبی را ایفا کرد به طوری که امروز شهرداری اهواز را به عنوان مغز متفکر مسائل فرهنگی و اجتماعی می شناسند. هر چند ما متولی فرهنگ و هنر نیستیم ولی از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی برای پیشبرد کارها و اهداف شهرداری اهواز بهره می‌بریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در ادامه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: طی 3 سال گذشته کلنگ 8 فرهنگسرا به زمین زده شد که از این تعداد 3 فرهنگسرا تا پایان سال افتتاح می‌شود.

کاهش هزینه‌های شهرداری

جلسه مشترک شورای معاونان و مدیران خدمات شهری و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز به منظور همکاری‌های مشترک در محل معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز برگزار شد.

در این جلسه حلاج معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه درصد زیادی از مباحث حوزه خدمات شهری به معاونت فرهنگی مربوط می شود گفت: شهرهایی که در حوزه خدمات شهری موفق هستند در حوزه فرهنگی نیز موفقند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه جلسات مشترک خدمات شهری و معاونت فرهنگی به طور مکرر برگزار شد، بیان کرد: این حلقه مفقوه باعث شده که مشکلاتی در حوزه خدمات شهری در اهواز به وجود آید، این همکاری‌ها می‌تواند در کاهش هزینه‌های شهرداری موثر باشد و با فرهنگسازی خدمات شهری می‌توان سالانه 2 پارک محله‌ای ساخت.

معاون خدمات شهری با بیان اینکه باید تبلیغات در خصوص مسائل فرهنگی و خدمات شهری مداوم باشد اضافه کرد: یکی از مسائل در شهر اهواز موضوع جمع آوری زباله‌ها است. معاونت فرهنگی در این خصوص در محله‌ها کارهای فرهنگی را شروع کند و مقدمات آماده شود و ما هم ماشین آلات و نیروهایمان را برای پاکسازی شهر مستقر می‌کنیم به دلیل نزدیک بودن پایان سال و نوروز این کار زیبایی در شهر اهواز است. همچنین از اتوبوس‌های سطح شهر نیز می‌توان در زمینه تبلیغات و فرهنگسازی نیز استفاده کرد. موضوع دیگر استفاده از شهرداران مدارس است، بزرگترین آموزشی که در بحث خدمات شهری می توان داشت استفاده از مدارس و دانش آموزان است.