کد خبر: ۳۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ 18 January 2017

موفقیت نظام مهندسی در گرو تعاملات جمعی

تعاملات دو به دو باید به تعاملات جمعی تبدیل شود و بدون توجه به این مسئله نمیتوان در پیاده سازی اهداف قانون نظام مهندسی به درستی عمل کرد .


فرج الله  رجبی گفت : تعاملات دو به دو باید به تعاملات جمعی تبدیل شود و بدون توجه به این مسئله نمیتوان در پیاده سازی اهداف قانون نظام مهندسی به درستی عمل کرد .

 فرج اله رجبی در مراسم معارفه خود در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تعاملات جمعی ضامن موفقیت نظام مهندسی ساختمان خواهد بود بیان داشت: با این وجود اگر همراهی و هماهنگی وزارت راه و شهر سازی در این خصوص وجود نداشته باشد، جریان نظام مهندسی در کشور به نتیجه نخواهد رسید.

وی گفت: مشارکت و عزم جدی در توسعه تعاملات با کلیه بخش ها ضروری است و می تواند شایستگی های جامعه مهندسی کشور را به منصه ظهور رسانده و حس تعلق به سازمان را در بین اعضاء در پی داشته باشد.

مهندس رجبی افزود: دکتر ترکان مدیری توانمند و شخصیت ارزشمندی دارد و عدم حضور ایشان غیر قابل جبران است .

وی با  تشکر از اقدامات دوره ششم راهبردهای مشخصی را تشریح کرد و اظهار کرد : مجموعه سازمان نظام مهندسی حاصل دستاوردهای بیست ساله ای است که مشخصاً ما را موظف می سازد با حفظ این دستاوردها در جهت استحکام بخشی به این سرمایه ، حفظ و طراوت آن کوشا باشیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد : من چون از متن مجموعه نظام مهندسی ساختمان به این مهم رسیده ام ، نقد به عملکرد را منصفانه و جدی می دانم و از این منظر ، نیازمند شفافیت در عملکرد هستیم تا بتوانیم بسیاری از فشارها را از سازمان نظام مهندسی ساختمان دور کنیم.

وی به معضل سهمیه فروشی اشاره کرد و گفت : هم اکنون سهمیه فروشی به نظام مهندسی ساختمان نسبت داده می شود و شورای جدید باید ضایعه سهمیه فروشی را در نظام مهندسی از بین ببرد تا هم حیثیت مهندسان حفظ شده و هم نظام مهندسی از فشارها خلاصی یافته و در نهایت حقوق بهره بردار تامین شود.

مهندس رجبی اذعان کرد : باید جایگاه نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک مرجع تخصصی و تاثیرگذار پذیرفته شود.