کد خبر: ۳۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵ 19 January 2017
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:

تصادفات ریلی کمتر از جاده ای

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تصادفات جاده ای دومین عامل مرگ و میر در کشور و مرگ و میر ناشی از تصادفات هوایی و ریلی بسیار کمتر از تصادفات جاده ای است.
 علی خدادادی در نشست هم اندیشی با معاون راه آهن کشور و مدیران راه آهن جنوب با اشاره به امنیت بیشتر سفرهای ریلی نسبت به سفرهای جاده ای اظهار کرد: به خاطر کاهش تصادفات باید به سمت افزایش ظرفیت و توانایی خطوط ریلی برویم که امنیت و ایمنی بیشتری دارد.

وی با مقایسه تلفات ریلی و جاده ای و اشاره به آمار بالای تلفات تصادفات جاده ای افزود: تصادفات جاده ای دومین عامل مرگ و میر در کشور و مرگ و میر ناشی از تصادفات هوایی و ریلی بسیار کمتر از تصادفات جاده ای است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار  نفر تلفات سالانه در سوانح جاده ای داریم و بهترین سرمایه های انسانی را در تصادفات جاده ای از دست می دهیم.

خدادادی با اشاره به زمینه های همکاری راه آهن و هلال احمر اضافه کرد: یکی از مباحث مورد نظر ما خطرات احتمالی است که در مسیر خطوط ریلی ایجاد می شود و همچنین می توانیم آموزش های خاص را برای کارکنان راه آهن و آموزش های عمومی را برای مسافران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور فرضی امداد و نجات در خطوط ریلی برای مقابله با خطرات احتمالی در خطوط ریلی هم یکی از موارد است، گفت: باید به سمت طراحی آموزش های امدادی خاص و یک برنامه آموزشی در حوزه راه آهن برویم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه می توان یک واگن امدادی و یک آمبولانس ریلی برای مواقع بحرانی و ضروری داشته باشیم، ادامه داد: شرایط فعلی مخاطره آمیز است و زیرساخت ها باید به سمتی برود که مخاطرات را حذف کند.

خدادادی با اشاره به ضریب پایین آمادگی مردم در برابر حوادث احتمالی عنوان کرد: از هر ۱۰۰ نفر تنها ۹ نفر آماده مواجه شدن با خطر هستند که این رقم در نوع خود بسیار پایین و اندک محسوب می شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت همکاری های بین بخشی گفت: با توجه ضرورت همکاری های مشترک بین هلال احمر و حوزه راه آهن، فعالیت های امدادی و آموزشی در حوزه امداد و نجات را راه اندازی و تقویت خواهیم کرد و با استفاده از برنامه ملی خادم، آموزش های همگانی را در قالب آن به مردم آموزش می دهیم.
منبع: مهر