کد خبر: ۳۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۵ 19 January 2017

۲۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی خوزستان نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: مرکز مدیریت راه‌های استان در حال راه اندازی ۲۲ دستگاه تردد شمار جدید در محورهای مواصلاتی استان خوزستان است.
مسعود مصدقی  اظهار داشت: مرکز مدیریت راه‌های استان در حال راه اندازی 22 دستگاه  تردد شمار جدید در محورهای مواصلاتی استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی مجموع محورهای تحت پوشش تردد شمار به 78 دستگاه می‌رسد، درباره سامانه‌های تردد شمار بر خط افزود: این سامانه‌ها با هدف مدیریت ترافیک عبور از محورهای استان در 56 محور از محورهاییمواصلاتی استان نصب و راه اندازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های مذکور تردد لحظه‌ای همه خودروهای عبوری در کلاس بندی‌های مختلف را ثبت می‌کنند که این امر سبب دریافت گزارش‌های ارزشمندی از میزان تردد عبوری از محورهای استان می‌شود.

وی گفت: این سامانه ها از طریق gprs  اطلاعات دریافتی از محورها را برای سرور استان ارسال می‌کنند که پس از بررسی و تحلیل در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصدقی به  تحویل 22 عدد دوربین لیزرگان به پلیس راه استان اشاره داشت و عنوان کرد: در آذر ماه امسال بیش از 480 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای خرید 22 دستگاه دوربین لیزرگان و تحویل به پلیس راه استان اختصاص یافت.

 این سامانه‌ها امکان دریافت گزارش‌های ساعتی، روزانه و ماهانه از وضعیت ترافیکی هر محور به تفکیک سواری، اتوبوس و کامیون و همچنین درصد وسائط نقلیه سنگین همراه با ساعات اوج تردد را فراهم می‌کند همچنین اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های ترددشمار کاربری‌های زیادی از جمله تحلیل و تشخیص جهت تعریض جاده‌های شریانی و مکانیابی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را دارد.