کد خبر: ۳۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ 19 February 2017

انبوه سازان مخالف استیضاح آخوندی هستند

کانون انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در نامه‌ای با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در جهت نیل به رونق بازار تولید و عرضه مسکن، خواستار ادامه فعالیت وزیر راه و شهرسازی شدند.
 کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حق قانونی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزرای دولت، بیان  کرد: انتظار می‌رفت امضاکنندگان محترم طرح استیضاح با نمایندگان تشکل‌ها به عنوان سخنگوی جامعه مدنی مشورت کرده و با کسب نظرات کارشناسانه آنها نسبت به تصمیم خود اقدامات را انجام می‌دادند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است ولی به نظر می رسد زمان مناسبی برای استضاح وزیر راه و شهرسازی در نظر گرفته نشده است. دولت یازدهم آخرین ماه‌های عمر خود را سپری می‌کند و هرگونه تغییر و تحول در وزارتخانه‌های دولت هرچند با نیت خیر و صلاح امور، باعث عدم کارآیی و اختلال در روند اجرایی آنها به‌ویژه وزارتخانه مهم و استراتژیک راه و شهرسازی خواهد شد و عملا اداره و مدیریت وزارتخانه را که با مشکلات متعدد به‌ویژه در حوزه مسکن روبه‌رو خواهد کرد که با رکود بزرگ دست به گریبان است.

در ادامه بیانیه کانون انبوه‌سازان چنین آمده است: با توجه به دلایل فوق، انتظار می‌رود قاطبه‌ی نمایندگان محترم مجلس نسبت به ادامه ی فعالیت وزیر محترم ابراز تمایل نمایند. لازم به ذکر است در این شرایط خاص که کشور در حوزه‌های راه و مسکن با بحران‌های جدی مواجه است و برنامه‌های مدون توسط دولت و مجلس محترم تصویب شده، ‌ ضمن اعلام حمایت از این برنامه ها در جهت نیل به رونق بازار تولید و عرضه‌ی مسکن روند کنونی، وزیر محترم راه و شهرسازی هم‌چنان به فعالیت خود ادامه دهد. البته این استضاح فرصت مغتنمی است تا نظرات اصلاحی و دیدگاه‌های کارشناسی نمایندگان محترم در هرچه بهتر اداره شدن امور مربوطه مدنظر جناب دکتر آخوندی قرار گیرد.
منبع: ایسنا