کد خبر: ۳۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ 25 February 2017

امیدواریم بزرگترین نیروگاه خورشیدی در ایران ساخته شود

رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد تا با همکاریهای پیش رو بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی در ایران ساخته شود.
اریک سولهایم امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اظها ر کرد: در حال حاضر مسائلی همچون توفان‌های شن، ریزگردها و آب را در ایران شاهد هستیم و بسیار خرسند خواهیم شد اگر همه کشورها برای حل این مشکلات دست به دست هم دهند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز بسیاری بحرانهای زیست‌محیطی در کشورهای مختلف جهان از میان برداشته شده است و نمونه آن را در سال 1970 برای کشور ایالات متحده آمریکا شاهد بوده‌ایم. 

رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد تصریح کرد: در حال حاضر مقصد تاریخی خاصی را سپری می‌کنیم چرا که باید به اقتصاد سبز توجه ویژه‌ای شود و میزان کمتری از گازهای گلخانه‌ای انتشار پیدا کند.

سولهایم اظهار کرد: در زمینه‌های اقتصاد تجدیدپذیر نیز کارهایی در جهان صورت گرفته و نمونه آن نیز نیروگاه برق خورشیدی در کشور هند است و همچنین متروی در شیلی با انرژی برق  کار می‌کند.

وی افراز امیدواری کرد،  تا با همکاریهای پیش رو بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی در ایران ساخته شود.

رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد  افزود: قیمت انرژی خورشیدی و باد بیشتر از انرژیهای دیگر نیست و باید اقتصاد مبتنی بر نفت را اقتصاد مبتنی بر باد و خورشید تغییر دهیم.

وی به تغییرات آب و هوایی در ایران و چالشهای زیست محیطی اشاره کرد و گفت: ایران کشوری خشک است و انتظار می‌رود دمای آن به مرور زمان گرمتر شود بنابر این توان زیادی برای حل این معضلات زیست محیطی لازم است و جامعه‌ای بین‌المللی باید در این زمینه فعالیت کند.

رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد   تاکید کرد:‌ باید سیستم آبیاری بهتری در ایران وجود داشته باشد و امیدواریم فعالیت‌های لازم برای معضلات زیست محیطی انجام بگیرد.

سولهایم حضور بخش خصوصی و تجاری در عرصه زیست محیطی را حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: خصوصی‌سازی و تجاری سازی می‌توانند هماهنگ باشند و در موضوعات رفع بحرانهای زیست محیطی نقش اثرگذاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما آماده هر حمایتی از ایران هستیم تا زمینه‌ زیست‌محیطی معضلات و مشکلات کاهش یابد و وضعیت محیط زیست و حیات وحش در ایران حائز اهمیت است.

رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد تصریح کرد: بهترین لغت برای رفع مشکلات زیست محیطی باهم بودن است؛ یعنی بخش خصوصی، دولت و جامعه مدنی باید برای رفع مسائل زیست‌محیطی و مشکلات ناشی از آن همکاری کنند.