کد خبر: ۳۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ 26 February 2017

تبديل تهديد به فرصت اولويت جامعه مهندسي كشور

به مناسبت گرامیداشت سالروز تولد حکیم خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندسی نشستی با حضور استاندار محترم استان ، رئیس و هیات مدیره ، بازرسان و مسئولین گروههای تخصصی و کمیته ها در دفتر استاندار برگزار گردید .
در این جلسه مهندس سیامک مشرف رئیس سازمان نظام مهندسی ضمن تبریک این روز بزرگ به تمامی مهندسین     با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی اظهار داشت: بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم از طریق نظارت بر اجرای کامل و دقیق قوانین و مقررات ملی ساختمان جهت بهره مندی شهروندان از سکونتگاه های ایمن با طول عمر مفید استاندارد، رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان می باشد.
وی با بیان اینکه مهندسین اعتقاد دارند تهدیها را باید تبدل به فرصت کرد عنوان کرد ساختمان پلاسکو زنگ خطری   جهت مسئولین و مردم است .
رئیس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی دارای پتانسیل های بالقوه 
می باشد پیشنهاد کرد باید تیمی از کارشناسان سازمان نظام مهندسی و شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی  تشکیل تا با بازرسی  ادواری و دقیق و در نظر گرفتن مبحث 3 و 22 مقررات ملی که حفاظت و نگهداری ساختمانها  و حفاظت ساختمان در آتش سوزی را در آنها عنوان می کند تشکیل گردد .
وی با اینکه عمر مفید ساختمان در ایران حدوداً  30 سال است اظهار داشت در صورتیکه اجرایی شدن دقیق مقررات ملی انجام شود می توان عمر مفید ساختمانها را افزایش داد .
رئیس سازمان نظام مهندسی اظهار داشت   این سازمان جهت بازنگری طرح های جامع و تفضیلی و همچنین جانمایی  صحیح در استان اعلام آمادگی و همکاری با توجه به بکارگیری  از کارشناسان مجرب را دارد  .
در ادامه قاسم سليماني دشتكي استاندار محترم استان  ضمن تبریک به مناسبت روز مهندس اظهار داشت : كارشناسان اداره كل راه و شهرسازي‌، شهرداري شهركرد و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان كميته ايي براي بازرسی ادواری بر روي ساختمان هاي عمومي تشكيل دهند و در اين زمينه فعال شوند. وي اجراي طرح مجري ذيصلاح را بسيار مطلوب دانست و افزود: اجراي اين طرح مي تواند بسياري از مهندسان جوان بيكار در چهارمحال و بختياري را مشغول به كار كند. سليماني دشتكي تصريح كرد: طراحي و نظارت بر ساخت و ساز ساختمان هاي غيردولتي در چهارمحال و بختياري مانند بانك هاي خصوصي بايد با سازمان نظام مهندسي ساختمان استان باشد. وي بيان داشت: براساس گزارش سازمان بازرسي چهارمحال و بختياري پروژه برج هاي دوقلو شهركرد با هزينه هاي بالايي احداث شده است. استاندار چهارمحال و بختياري اضافه كرد: براساس همين گزارش سازه هاي پروژه برج هاي دوقلو شهركرد استحكام چنداني نداشته و لازم است سازمان بازرسي‌، شهرداري شهركرد، اداره كل راه و شهرسازي و سازمان نظام مهندسي ساختمان با تشكيل كميته اي تخصصي وضعيت اين پروژه را بررسي كنند. وي تفكر و ايده اجراي پروژه برج هاي دوقلو شهركرد را مطلوب دانست و عنوان داشت: در شيوه اجراي اين پروژه اشكالاتي مانند مشخص نشدن ميزان استفاده از ظرفيت بخش خصوصي و هدايت مباحث آن به سمت و سوي سياسي وجود دارد. سليماني دشتكي به ضرورت تسريع در تكميل و بهره برداري از طرح انتقال آب بن – بروجن در چهارمحال و بختياري اشاره و اظهار كرد: با اجراي اين پروژه ۴۶۰ هزار نفر از مردم دیگر  استان از آب آشاميدني سالم و بهداشتي بهره مند مي شوند. وي ادامه داد: با تلاش هاي صورت گرفته از سوي مديريت ارشد استان اين پروژه امسال يكهزار و ۹۳۰ ميليارد ريال اعتبار دارد. استاندار چهارمحال و بختياري بيان كرد: دولت يازدهم براي رفع بسياري مشكلات مناطق مختلف كشور، استان و شهركرد تلاش هاي زيادي انجام داد. وي يادآور شد: بازگشايي امتداد بلوار آيت الله كاشاني، احداث كمربندي شريق و شمال، ادامه كمربندي جنوب، عقب نشيني خيابان ملت، عقب نشيني ديوار دانشگاه، آغاز عمليات اجرايي مجتمع فنآوران دو و رفع مشكلات زمين خوار و بار فروشان از مهمترين اقدامات مديريت ارشد چها ر محال  و بختياري در مدت فعاليت دولت يازدهم محسوب مي شود. سليماني دشتكي عنوان كرد: افزايش پوشش گازرساني چهارمحال و بختياري از ۸۳.۵ درصد به ۹۴.۵ درصد، زيرسازي و آسفالت يك ميليون و ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر روستايي، ارتقاي جاده ها، تحول در حوزه سلامت، افزايش اشتغال، كاهش نرخ بيكاري، رونق اقتصادي، بهبود شاخص هاي توسعه اي در زمينه هاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي از ديگر فعاليت هاي دولت يازدهم در اين استان است. در پایان به منظور همکاری استاندار محترم استان با سازمان نظام مهندسی با تقدیم هدیه ای از ایشان تقدیر بعمل آمد .