کد خبر: ۳۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ 26 February 2017

سازمان ملل از توان خود برای حل مشکل ریزگردها استفاده می‌کند

معاون دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مردم خوزستان نوشت: مطمئن باشید که مقامات سازمان ملل و دولت ایران توافق کرده‌اند از هر آنچه که در توان‌شان هست استفاده کنند تا مشکل ریزگردها در آینده‌ای نزدیک حل شود.

اریک سولهام معاون دبیرکل و مدیر اجرایی محیط زیست سازمان ملل در حاشیه سفر اخیر خود به ارومیه در پیامی اینستاگرامی که در دوبخش منتشر شد و در پاسخ به هشتگ please visit ahwaz# اظهار داشت:
پیامی به مردم خوزستان، قسمت اول: من از مردم اهواز و خوزستان تشکر می‌کنم که اوضاع هولناک شهر خود را با من در میان گذاشتند. من در این سفر نمی‌توانم از شهر شما دیدن کنم چون برنامه سفر ارومیه از چندین هفته پیش برنامه‌ریزی شده بود. همانطور که می‌دانید شهر ارومیه نیز از مسئله ریزگردها رنج می‌برد. با مقامات ایرانی در مورد مسئله ریزگردها صحبت کردم. همچنین مطمئن باشید که مقامات سازمان ملل و دولت ایران توافق کرده‌اند از هر آنچه که در توان‌شان هست استفاده کنند تا مشکل ریزگردها در آینده‌ای نزدیک حل شود. 
پیامی به مردم خوزستان، قسمت دوم: می‌دانم شما مردمان اهواز می‌خواهید بدانید برای جلوگیری از وقوع توفان ریزگردها چه کارهایی می‌توان در آینده انجام داد. من دو پیشنهاد دارم. 1- ایران تالاب‌ها را بهتر از قبل مدیریت کند، درخت کاری بیشتر انجام شود و مدیریت بهتر روی آب صورت بگیرد.

من در جریان هستم که دولت ایران تمام تلاش خود را می‌کند تا این امور تحقق یابند. همچنین نیاز به همکاری بیشتر بین کشورهای ترکیه، عربستان سعودی و عراق است چراکه اتفاقاتی که در آن کشورها می‌افتد تاثیری مستقیمی اینجا و روی ایران دارد. همگی در کنار هم می‌توانیم تغییر بزرگی ایجاد کنیم و از همه شما برای هرآنچه که انجام می‌دهید تشکر می‌کنم، لطفاً اگر پیامی برای سازمان ملل داشتید با ما تماس بگیرید و بگویید چگونه می‌توانیم بهتر عمل کنیم.