کد خبر: ۳۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ 26 February 2017

برگزاری نخستین‌ دوره پیشرفته علایم کمک ناوبری در بندر شهید رجایی

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری نخستین دوره‌پیشرفته آشنایی با فن آوری‌های نوین علایم کمک ناوبری در بندرشهید رجایی خبرداد.
 دراین دوره آموزشی دو روزه که به همت ادارات ایمنی و حفاظت دریایی و آموزش اداره کل بنادر هرمزگان و با همکاری شرکت آماکو طی روزهای هفتم و هشتم اسفندماه جاری در سالن هادی مهمانسرای بندر شهید رجایی برگزار شد، ۳۰ نفر شرکت کننده حضور داشتند.

وی هدف از برگزاری این سمینار آموزشی را آشنایی با مباحث نوین در زمینه علایم کمک ناوبری اعلام کرد.

نوفرستی افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با علایم و تجهیزات کمک ناوبری، نرم افزارهای مربوطه و فن آوری های جدید این حوزه آشنا شدند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد علایم کمک ناوبری شامل بویه و فانوس ها در مسیرهای دریانوردی را وظیفه دولت های ساحلی دانست.

نوفرستی گفت: علایم کمک ناوبری در کنوانسیون ها از اهمیت خاصی برخوردار است بطوری که دولت ها متعهد به ارایه این خدمات هستند.

وی با بیان اینکه نقش علایم کمک ناوبری در ممیزی سازمان جهانی دریانوردی(آیمو) دارای اهمیت ویژه ای است، افزود: استانداردهای موسسه بین المللی فانوس ها و علایم کمک ناوبری (IALA) و اجرای الزامات آیمو (III) در راهبری و نگهداری این تجهیزات نقش اساسی دارند.

لازم به ذکر است، مباحث این دوره آموزشی توسط "جان کوریو" طراح ارشد مکانیک در بخش طراحی سنسور در صنایع هوایی و همچنین مسؤول بخش خاورمیانه شرکت سیلایت استرالیا با بیش از شش سال سابقه در علائم کمک ناوبری ارایه شد.