کد خبر: ۳۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ 26 February 2017

تلاش برای اجرای طرح بیمه تامین اجتماعی مهندسان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در مراسم روز مهندس، گفت: با تفاهم‌هایی که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان تامین اجتماعی انجام شده است یکی از دغدغه های اصلی قشر مهندس یعنی بیمه تامین اجتماعی در آینده نه چندان دور نیز به اجرا در می آید که امیدواریم با تحقق این کار مهم، گوشه‌ای از مشکلات مهندسان صنعت ساختمان را برطرف کنیم.
حیدر تجری رییس هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در مراسم گرامیداشت مقام مهندس که روز گذشته با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، یارمحمدی نایب‌رئیس کمیسیون عمران، شهرام کوسه‌غراوی و محمد دامادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شهرهای گرگان و گنبد کاووس برگزار شد، ضمن تبریک روز مهندس و تقدیر از نقش با اهمیت مهندسان در سازندگی و توسعه کشور، گفت: اندیشه مهندسی، مبنای رشد و توسعه هر جامعه‌ای است. زیر بنا و ساختار هر صنعت و خدمتی از طریق علم مهندسی انجام‌پذیر است و بنابراین زیربنای توسعه و پیشرفت هر منطقه با همت والا و توجه مهندسان شکل می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: اعتقاد داریم حمایت مسئولان از مهندسان کشور به معنای پشتیبانی از گفتمان توسعه و اعتلای منطقه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر گستردگی مهندسین در استان به بیش ار ۸هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است گفت: در سال گذشته تا کنون برای رفاه حال مهندسان در استان، فعالیت‌هایی مهم پیگیری شده است و در دست اجرا قرار دارد.

تجری ایجاد سازمان الکترونیک  را یکی از برنامه های مهم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان، دانست و هدف از آن را یکسان‌سازی روش‌های انجام امور اداری، آسان‌سازی و کاهش زمان ارائه خدمات مهندسی، شفاف‌سازی عملکرد عنوان کرد و گفت: ایجاد سازمان الکترونیک سازمان در چند فاز به زود اجرایی می‌شود.

رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان، افزود: با تفاهم‌هایی که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان تامین اجتماعی انجام شده است یکی از دغدغه های اصلی قشر مهندس یعنی بیمه تامین اجتماعی در آینده نه چندان دور نیز به اجرا در می آید که امیدواریم با تحقق این کار مهم، گوشه‌ای از مشکلات مهندسان صنعت ساختمان را برطرف کنیم.

تجری با اشاره به اهمیت استفاده بیشتر از توان مهندسین استان گفت: باتوجه به افزایش تعداد مهندسان صنعت ساختمان و رکود فعلی ساخت و سازها لازم است حوزه خدمات مهندسی گسترش یابد به همین دلیل با گفتگوهای انجام شده و اجرای تفاهم نامه سه جانبه با شرکت توزیع برق و راه و شهرسازی و نیز همکاری با آبفا به زودی شاهد افزایش خدمات مهندسی در رشته های مختلف خواهیم بود.

گفتنی است، رونمایی از کتاب "همیار ناظر؛ ایمنی و حفاظت در حین اجرا، تقدیر از ۸ رییس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مراسم روز مهندس انجام شد