کد خبر: ۳۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ 26 February 2017

نصب سیستم ایمنی خنثی ساز کلرگازی در تاسیسات آبرسانی روستایی کارون

در راستای ایمن سازی و جلوگیری از بروز حادثه ، پکیج تزریق و خنثی ساز کلرگازی در تاسیسات آبرسانی روستایی شهدای جنگیه شهرستان کارون نصب و راه اندازی شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان محمود آریاخاکی گفت: در راستای ایمنی و پیشگیری از حوادث احتمالی در تاسیسات آبرسانی روستایی شهدای جنگیه سیستم پکیج و خنثی ساز کلر گازی نصب و راه اندازی شد.
سرپرست امور آبفاروستایی شهرستان کارون ادامه داد: این پکیج در مواقع بروز نشت گاز و حادثه به صورت اتوماتیک شیر کپسول کلر را قطع کرده و خنثی ساز شروع به مکش و خنثی کردن گاز و آژیر و آلارم نیز فعال می شوند.
وی ادامه داد: همزمان با فعال شدن پمپاژ ، عملیات تزریق کلر نیز توسط این سیستم و بصورت اتوماتیک انجام می شود که تمامی مشخصات گاز کلر به صورت نمودار خطی و آنلاین قابل مشاهده و تنظیم است.
شایان ذکر است در مواقع بروز هرگونه حادثه ضمن اینکه هشدار و پیام به 10 نفر ارسال می شود، تمامی تابلو برق و ابزار دقیق، شیرهای قطع و وصل، مانیفولد گاز، آنالایزر و ... از مدار خارج می شوند.
آریاخاکی بیان کرد: این سیستم با اعتباری افزون بر 120 میلیون تومان نصب و راه اندازی شد که باعث ایمنی و پیشگیری از بروز هرگونه حادثه می شود.
گفتنی است تاسیسات آبرسانی شهدای جنگیه 8 روستای مظفریه 1، 2 و 3، جنگیه، عمیره، کواتر، ابودبس و ولی عصر با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر در قالب 2 هزار و 600 خانوار را تحت پوشش دارد.