کد خبر: ۳۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ 28 February 2017

میزگرد صاحبنظران درباره ابعاد حادثه ساختمان پلاسکو

هشتاد و چهارمین نشست علمی- تخصصی موسسه فرهنگی ایکوموس با برگزاری میزگردی تحت‌عنوان «حفاظت از بافت‌تاریخی تهران؛ درس‌های پلاسکو» با حضور مهدی حجت و جمعی از اندیشمندان در مرکز هنرپژوهی نقش جهان برگزار می‌شود.

هشتاد و چهارمین نشست علمی- تخصصی موسسه فرهنگی ایکوموس ایران میزگرد «حفاظت از بافت تاریخی تهران، درس های پلاسکو» را با حضور دکتر مهدی حجت عضو هیات علمی دانشگاه تهران، مهندس اکبر تقی زاده اصل، دکتر اسکندر مختاری طالقانی و دکتر زهرا اهری برگزار می کند.

این نشست که به همت کمیته آمزش ایکوموس ایران برگزار می شود امروز سه شنبه ۱۰ اسفندماه از  ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار دکتر شیرازی برگزار خواهد شد و علاقمندان برای حضور در این نشست و استفاده از گفتگوی میهمانان دعوت شده در این میزگرد می توانند به نشانی تهران، خیابان ولی عصر، جنوب پارک ساعی، شماره ۲۱۶۹ مرکز هنرپژوهی نقش جهان مراجعه کنند.

گفتنی است حادثه ساختمان پلاسکو ۳۰ دی‌ماه سال جاری در پی آتش‌سوزی در طبقات بالای ساختمان ۱۷ طبقه رخ داد و به گفته برخی کارشناسان به دلیل نبودن امکانات کافی برای اطفا حریق، یکی از نخستین بلندمرتبه های تهران فروریخت و در آن تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند. به دنبال این حادثه به دستور ریاست جمهوری هیاتی برای بررسی ابعاد موضوع تشکیل شده است که به زودی گزارش این کمیته به رئیس‌جمهوری ارایه خواهد شد