کد خبر: ۳۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ 12 March 2017

همایش مردمی محیط زیست و حمایت از آثار باستانی تاریخی مسجدسلیمان

همایش مردمی محیط زیست به همت اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان و هم یاری موسسه ی فرهنگی بلوط زاگرس و انجمن نگین زاگرس برگزار شد.
این همایش در محوطه صفه باستانی سرمسجد برگزار شد تا ضمن پاسداشت میراث باستانی مسجدسلیمان، طبیعت و محیط زیست شهرستان مورد توجه و اهمیت واقع شود.شیرمحمدی فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان خوزستان که از میهمانان ویژه این همایش بود، ضمن  ابراز خشنودی از حضور در این برنامه با تاکید بر حفظ محیط زیست اعلام کرد: امروز حال محیط زیست خوب نیست ؛ دیگر خبری از چشمه ها، رودها، و کوه های سرسبز نیست، و باید تمام  مردم در حفاظت محیط زیست شرکت داشته باشند، زیرا دولت ها به تنهایی قادر به حفاظت این حوزه نیستند. این را بدانید طبیعت جواب جفای به خودش را می دهد و ریزگردها نمونه این جواب است. امروز اراده مردم منطقه برای حفظ محیط زیست هویداست. باید تلاش کنیم حفاظت پایدار از محیط زیست به یک فرهنگ تبدیل شود.

در این همایش علاوه بر یادآوری نکات زیست محیطی توسط ایمان کاهکش  فعال محیط زیست و مجری برنامه، از دانش آموزان دوستدار طبیعت و جمعی از فعالین محیط زیست با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی شد.

 خیرالهی مسئول آموزش همگانی و مشارکت مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم گفت: شهر اولین ها در حوزه مشارکت مردمی در استان جزء اولین شهرهای پیشرو در داشتن گروه های مردمی حافظ محیط زیست بشمار می رود و باید به زنان و مردان این مرز و بوم که والدین این جوانان هستند تبریک گفت.

وی افزود: فرزندان ما جانشینان ما خواهند بود پس در تربیت محیط زیستی آنها کوشا بوده تا حافظ آب، خاک، هوا و تنوع زیستی دیار خود و کشور خود باشند و بدانیم اگر بهترین دارایی و ملک برای فرزندانمان به ارث بگذاریم، اگر آب، خاک و هوای آنها آلوده باشد در واقع میراث ارزشمندی برایشان باقی نگذاشته ایم.

درخلال برنامه، هنرمندان نوازنده و خواننده بختیاری، شور و حال خاصی به همایش داده و لحظه های شادی را برای حاضران ایجاد کردند.

از دیگر نکات جالب همایش، حضور محمد رادمنش پزشک متخصص پوست و مو که از حامیان و فعالان همیشگی محیط زیست است به همراه شهرام دهکردی و جمعی از فعالان محیط زیست و نمایندگان سازمان های مردم نهاد از شهرهای مختلف استان بود.

هم چنین کتاب " جنایت علیه محیط زیست " نوشته ی محمد رادمنش در جریان همایش میان حاضران توزیع شد.

در پایان مراسم، تعدادی از شهروندان دوستدار طبیعت، اقدام به پاکسازی محل همایش نمودند که  تداوم  و جا افتادن این فرهنگ کار ارزشمندی در راستای حفظ محیط زیست و آثار تاریخی خواهد داشت.
منبع: ایلنا