کد خبر: ۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ 17 March 2017

اعتبار آدمی نیست به لباس نو

هواپیمای نو صرفا نشان از موفقیت نیست.تا سال‌ها بدهکار هواپیماهای نو رسیده خواهیم بود و کسانی که اقساط آن را می پردازند،در واقع خود "مردم"هستند. مردمی که مشتریان نظام حمل‌ونقل هوایی بوده و احترام به کرامت‌ها، اساسی‌ترین الزام جذب و حفظ این مشتری است.

در طول این چند سال به طور مشخص ماه های گذشته سعی بر آن داشتیم تا آنچه به صداقت است را نقد کنم و با نگاه اصلاح بنگارم و نه تخریب. سعی بر آن داشتم تا آنچه در منافع کشور است را بگویم و در مقابل آن بینش تعصب نگر و حزبی اندیش که نه می شنود و نه می بیند ، بایستم و از ایجاد موج تحول در حمل و نقل هوایی کشور پس از برجام ، سخن بگویم.

تلاش کردیم تا با افکار و مردم با صداقت حرف بزنم و ایجاد ظرفیت های بالقوه با نوسازی ناوگان هوایی را با ذکر شروط ، تفسیر و تشریح کنم. سیاست دخیل بر هیچ نظریه ای نبود و صرفا صداقت محور هر نگرشی بود که با توان محدود ، به اشتراک گذاشته شد.

اما حقیقتی از یک واقیعت آن است که اصلاح از خودمان باید آغاز شود. حقیقت آن است که پوشش نو نشان از اعتبار و اعتلا نیست. حقیقت آن است که هواپیمای نو صرفا نشان از موفقیت نیست. تا سال ها بدهکار هواپیماهای نو رسیده خواهیم بود و کسانی که اقساط آن را می پردازند ، در واقع خود "مردم" هستند. مردمی که مشتریان نظام حمل و نقل هوایی بوده و احترام به کرامت ها ، اساسی ترین الزام جذب و حفظ این مشتری است.

حال با چه امیدی به آینده بنگرم ، وقتی وزیر کشورم را در بازدید از مهرآباد با حالتی سرشار از برتر بینی و غرور در حال رفتار با همان مشتری می بینم. چه امیدی به موفقیت که حال دست خودمان است و نه شیطان بزرگ و غرب و تحریم ، داشته باشم وقتی هنوز مردم و مشتری صرفا "وسیله ای" نگاه می شوند که نیازمندند.

خیر دکتر عباس آخوندی عزیز؛


هواپیمای نو چاره کار نیست. رفتار شما با سئوال کننده را سرشار از منیت دیدم. رفتار شما با ولی نعمتتان را در شان و حد اخلاق اسلامی یک مدیر با تقوا ، ندیدم. اگر انتقادم را خفه می‌کردم ، محکوم به خیانت در برابر وجدانم بودم و صداقت در بیانم را لکه دار می‌کردم. احترام به مردم و تکریم به کرامت انسانی ، الزام و اساس رشد پایدار اقتصادی است.

آقای آخوندی عزیز و نماینده منتخب مردم، کلام شما را در در جلسه استیضاح اخیر ، مجدد یادآوری می‌کنم که در آن روز چه گفتید:

نباید از جاده حق و انصاف خارج شویم

« قطعاً توجه به پسوند دینی در حوزه مردم سالاری دارای اهمیت است که قاعدتاً باید ساختار و محتوای آن را از بقیه دموکراسی ها جدا کنیم. آیاتی که خوانده شده ما را متوجه این معنی می سازد که ما نباید از جاده حق و انصاف خارج شویم و از خداوند درخواست دارم که تا پایان به عمل به آنها موفقیت بدارد. باز لازم به تاکید است که ما مردم سالاری را در ایران به اجرا می‌گذاریم که صفت ویژه و ممتاز آن رعایت ادب است به طوری که حافظ در این رابطه می فرماید:به ادب نافه گشایی کن از آن زلف سیاه.»

شما وزیر خادم و زحمت کشی بودید و هستید و آن خدمات را با این نوع رفتار با مردم که امام مرحوم فرمودند، مردم ولی نعمت هستند، خدشه دار نکنید.

در پایان شما را دعوت به گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری جلب می کنم.

*حقیقتاً مردم ولی‌نعمت ما و کارگزاران نظام هستند

«در نظام اسلامی، رابطه‌ی اخلاقی با مردم، رابطه‌ی مخصوصی است؛ مردم را در همه‌ی کارها مالک و صاحب امر دانستن، یک مُراجع مزاحم ندانستن. شما برادران عزیزی که در بخش‌های گوناگون دولتی و قوّه‌ی قضاییه مشغول کار هستید، یکی از اولین تعلیماتتان به زیردستان و چیزی که از آن مؤاخذه می‌کنید، باید رفتار خوش با مردم باشد. حقیقتاً مردم صاحب قضیه‌اند. حقیقتاً مردم ولی‌نعمت ما و کارگزاران این نظام هستند. این، تعارف نیست. بعضی خیال می‌کنند، امام که این حرفها را می‌زدند، تعارف می‌کردند. بیانات در دیدار کارگزاران نظام.»
برچسب ها: دیدگاه