کد خبر: ۳۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ 18 March 2017

اشتغال افراد بومی کم هزینه تر و اقتصادی تر است

باید با همفکری و هم اندیشی و بیان مسئله مشکلات را حل کرده و با پرهیز از علائق سیاسی که این کشور را عقب نگه داشته است، این هم اندیشی را انجام دهیم .
نماینده مردم ماهشهر ،امیدیه و بندر امام در گفت و گو با خبرنگاران گفت : باید با همفکری و هم اندیشی و بیان مسئله مشکلات را حل کرده و با پرهیز از علائق سیاسی که این کشور را عقب نگه داشته است، این هم اندیشی را انجام دهیم .

علی گلمرادی گفت: از ملاحظه کاری و مماشات که یکی از مشکلات این کشور است، دست برداشته و ساختار شکنی کنیم .

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد :استان خوزستان در صنعت ،انرژی ،نفت و گاز با سایر استانها متفاوت است. برای همین استعدادها و ظرفیت ها که در استان وجود دارد باید در جهت منافع ملی باشد.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید از همه سرمایه های فکری موجود در منطقه استفاده کرد.

گلمرادی افزود: در بحث اقتصاد باید قبول داشته باشیم که اگر افراد بومی مشغول به کار باشند، هزینه کارها پایین تر آمده و اقتصادی تر است .
نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه اظهار کرد: در خصوص مریران پروازی، وزیر نفت به مجموعه خود ابلاغ کرده که از افراد بومی در امر اشتغال استفاده کنند .

وی یاد آور شد: بحث مدیریت یک بحث متفاوت است. اگر یک مدیر توانمندی می تواند چندین برابر یک مدیر بومی کار کند و مفید باشد باید از آن استفاده کرد. سکاندار صنعت باید کسی باشد که بتواند به منطقه کمک کند حتی اگر غیر بومی باشد .

گلمرادی اضافه کرد : تقریبا ۴ دهه از انقلاب شکوهمند می گذرد. دهه اول را که در دوران جنگ تحمیلی بودیم و استان خوزستان شرایط خاص خودش را داشت، اما در دو دهه اخیر هیچ بهانه ای برای مدیران اجرایی و مسئولین وجود ندارد . هم نمایندگان مجلس در گذشته و حال و هم مدیران دو دهه گذشته و مردم در وضع موجود خوزستان دخالت داشتند .

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پولهای زیادی که برای جبران خسارت جنگ به خوزستان وارد شده گفت :
همه این پولها حیف و میل شدند و مسئولین ارشد توجهی نداشتند .

وی گفت :در حال حاضر وفاق و اتحاد خوبی بین نمایندگان استان برقرار است و مجمع نمایندگان از همگرایی و همفکری خوبی برخوردار هستند.باید بیشتر وقت گذاشته و بیشتر مطالبه می کنیم. مانند هر چیز دیگری شاید دارای نقاط ضعفی هم باشیم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سد گتوند گفت: ما در مدیریت منابع آب کشور مشکل داریم و این مشکل مربوط به دیروز و امروز نیست. طی دو دهه دولت در مورد منابع آب کشور سیاست گذاری مطلوب نداشتند، کشاورزی به تعطیلی کشیده شد.سدهایی هستند که کارشناسی نشده اند.گتوند مشکل جدی دارد و یکی از موضوعاتی است که در دستور کار مجلس قرار دارد تا در آینده خطرات جدی ایجاد نکند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا امکانات بهداشتی و درمانی در حوزه نمایندگی تان ضعیف است گفت : در بحث بهداشت باید کار اساسی کنیم. از روز اول قبول مسئولیت بدون تعارف در بحث تغییر و تحولات مدیریت حوزه انتخابی اقدام کردیم. اگر وضع نامطلوب است، به علت کم کاری مدیران است.
وی اضافه کرد: در ماهشهر حدود ۲۸ متخصص به بخش درمانی اضافه شده است. فضای فیزیکی تغییر کرده و با تامین اجتماعی نیز به نتایج خوبی نیز خواهیم رسید.

منبع : هانا نیوز