کد خبر: ۳۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ 26 March 2017

انتخابات شورا نباید سرسری گرفته شود

فرماندار اندیمشک گفت: نباید به‌صورت سرسری از انتخابات شوراها گذشت؛ باید افراد متخصص در هر کاری را انتخاب کنیم.

پیمان جهانگیری در خصوص اهمیت انتخابات شوراها اظهار کرد: شوراها نقش بسزایی در عمران و زیباسازی و همچنین حل بخشی از مشکلات مردم در سطح شهرستان‌ها را دارد؛ بنابراین نباید به‌صورت سرسری از شوراها گذشت.

وی افزود: باید افراد متخصص در هر کاری را برای شوراها انتخاب کنیم، به‌خصوص اینکه در شهرستان‌ها شوراها مانند یک پارلمان مردمی هستند و نقش بسزایی در آبادانی شهر و شهرستان ایفا می‌کنند. نباید در انتخاب چنین شورایی به‌صورت قومیتی، طایفه‌ای، حزبی و گروهی رفتار کنیم؛ چراکه در این صورت به مردم آسیب می‌زنیم و در ادامه نمی‌توانیم کاری را که باید، انجام دهیم.

فرماندار اندیمشک خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال» نامگذاری کردند؛ ان‌شاءلله در انتخابات شوراها نیز افراد انتخاب‌شده بتوانند هم‌راستا با این شعار بخشی از مشکلات مردم را رفع کنند.

جهانگیری تصریح کرد: شهرداری‌ها و شوراها پشتوانه فرمانداران هستند؛ ضمن اینکه شهرداری‌ها باید خودکفا هم باشند و به سوی درآمدزایی بروند، نه اینکه چشمشان به دولت و استانداری باشد که مالیات بر ارزش افزوده را به آن‌ها بدهد؛ بنابراین انتخابات شوراها بسیار حائز اهمیت است و منتخبان شورا باید مطالبات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند

وی افزود: شوراها تأثیر بسیاری بر مباحث توسعه شهری، عمرانی و فضای سبز دارند و مردم به این دلخوش هستند که از یک فضای مطلوب توأم با آرامش استفاده کنند که نمای شهری لازم را داشته باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود افرادی که پای کار، پیگیر مطالبات مردم و از هرگونه حاشیه، سیاسی‌بازی و تنش به دور هستند؛ پا به میدان انتخابات شوراها بگذارند.
جهانگیری عنوان کرد: نمایندگان شوراها باید وحدت را نیز سرلوحه کار خود قرار دهند؛ چراکه اگر خود، افرادی دارای تنش باشند، دود آن به چشم مردم نیز می‌رود. امیدواریم افرادی متخصص پا به میدان انتخابات بگذارند؛ چراکه هر نماینده شورا در واقع نماینده تمام مردم در شهرستان است.
منبع: ایسنا