کد خبر: ۳۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ 10 April 2017

معماری اصفهان دچار چالش است

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در بحث معماری دچار چالش است، گفت: این بحث بیشتر در بخش سیما و منظر شهری است که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.
عبدالرسول جان‌نثاری  اظهار کرد: بر اساس ضوابط ثبت شده در این دفترچه باید حدود 60 درصد معماری ساختمان‌ها از آجر باشد در حالی که امروزه بیشتر نمای ساختمان‌ها از سنگ استفاده می‌شود و این با قانون مغایرت دارد.

وی با تأکید بر شناسایی معماران اصفهانی و ترویج سبک معماری ایرانی – اسلامی، گفت: این کار موجب ترویج فرهنگ معماری ایرانی – اسلامی می‌شود و استفاده از آجر در ساختمان‌ها به منظور دستیابی به سیما و منظر شهری نیز رعایت شود.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر باور استفاده از آجر توسط معماران و طراحان در شهر شکل گرفته، تصریح کرد: امید است در آینده شاهد کارهای فاخر و استفاده بیشتر از آجر  در نمای ساختمان‌ها باشیم.

جانثاری به شعار " اصفهان نصف جهان" ادامه داد: اصفهان باید دوباره نصف جهان باشد و این باید به عنوان یک شعار و الگو در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با تأکید بر توجه و هویت‌بخشی به این شعار، گفت: در بخش آموزش با وجود تلاش‌های بسیاری که صورت گرفته است اما نمونه آشکار آن مشاهده نمی‌شود.

جان نثاری با اشاره به نبود مدیریت هماهنگ شهری در شهر، گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی خود را برای همکاری با مرکز اصفهان‌شناسی و تغییر ساختاری عقاید در شهرداری اعلام می‌کند.
منبع: ایسنا