کد خبر: ۳۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ 10 April 2017

فراخوان مسابقه عکاسی معماری با موضوع «هویت در معماری»

مسابقه عکاسی معماری با موضوع "هویت در معماری" با هدف بررسی سبک زندگی اسلامی در معماری ایرانی سوم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

با توجه به اهمیت هنر معماری به عنوان تجلی عینی فرهنگ عمومی جامعه، کنکاش در آثار معماری به جا مانده از معماران ضرورت دارد، زیرا هنر معماری نمود عینی فرهنگ، اندیشه و تجلی ارزش های معنوی، مذهبی هر ملت است و معماری، به عنوان لباس جامعه، باید متناسب با فرهنگ و هویت جامعه باشد. 

 اما امروز شاهد گسست میان معماری و فرهنگ و عدول از ارزش های اسلامی و نادیده گرفتن روح هنر اسلامی (که مبین توازن، صفا و آرامش است) هستیم، در نتیجه شاهد بحران در سیمای شهری، ساختمان‌های معاصر و همانا معماری و شهرسازی هستیم. متاسفانه اکنون آنچه از آن به عنوان معماری معاصر یاد می‌شود، فضای ملال‌آور و بی‌مقصودی است که صرفاً به عنوان سرپناه مطرح شده است. فضایی بی‌هویت که علایق و احساسات ساکنانش را نادیده گرفته است.  

در این راستا مسابقه عکاسی معماری با موضوع "هویت در معماری" با هدف شناخت و معرفی حقایق نهفته در هویت معماری ایرانی اسلامی، بررسی سبک زندگی اسلامی در  معماری ایرانی، بررسی نسبت تاریخ و هویت در معماری معاصر ایران، تاثیر عناصر کالبدی محیط بر فرهنگ و هویت و بررسی علل و عوامل اغتشاش در هویت معماری سوم اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فرهاد احمدی، سعید محمودی ازناوه و علی فروزانفر به عنوان اعضای هیئت داوری در این مسابقه حضور خواهند داشت.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز ۷ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مرکز معماری حوزه هنری به نشانی www.irac.ir  مراجعه کنند.
برچسب ها: معماری