کد خبر: ۳۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ 14 April 2017

"شعار" برای مردم ایذه"اشتغال" نمی‌شود

مدیریت برخی از ادارات ایذه از قبیل فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه آزاد، بیمارستان و چند اداره دیگر غیر بومی هستند.
 شهرستان ایذه در شمالی‌ترین نقاط استان استان خوزستان قرار دارد که از لحاظ وسعت نیز یکی از پهناورترین شهرهای استان به شمار می‌رودو البته از همه مهم تر آب و هوایی معتدل در تمام فصول سال نیز دارد؛شهرستان ایذه علاوه بر این ها استعداده هایی از لحاظ طبیعی و انسانی دار می باشد.

حالا اگر نگاهی گذرا به استعدادهای انسانی این شهرستان بیندازیم؛ در بیشتر زمینه‌ها شهروندان این شهرستان از قبیل ورزشی علمی و سیاسی نیز دارای استعدادی بالقوه‌ای هستند و استعداد این جوانان به گونه‌ای بوده که بیش از چندین مدال‌آور آسیایی و جهانی در رشته‌های مختلف علمی و ورزشی کسب کرده‌اند.

از این موضوع مهم نباید گذشت که جوانان زیادی از این شهرستان در کنکورهای سراسری رتبه‌های برتر علمی را کسب کرده‌اند و در حال حاضر در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند یا اینکه فارغ التحصیل شده‌اند، بیشتر جوانان این شهرستان با همه این مدارک تحصیلی متاسفانه بیکار هستند و همچنان مسئولان در حال شعار دادن برای اشتغالزایی هستند.

اما با این همه استعداد فراوان در شهرستان ایذه، متاسفانه از لحاظ محرومیت جزو رتبه‌های نخست کشور است و در این سال‌های اخیر نگاه دولتمردان به این شهر پهناور نگاهی کم‌سو بوده است و این به گونه‌ای بوده که چراغ صنعت در آن خاموش است! ناگفته نماند که شاید این محرومیت‌ها به سبب وجود مسئولان ضعیف در سطح شهرستان بوده که نتوانستند حق مردم را به خوبی بگیرند.

اگر از نقش نمایندگان مردم در مجلس از این حوزه انتخابیه به سبب وجود چنین محرومیت‌هایی نگاه کنیم؛ خواهیم دید که در طول این چند دوره گذشته نمایندگان ادوار در زمینه حل مشکلات ریشه‌ای از جمله بیکاری کاری برای رفع محرومیت شهرستان انجام ندادند و این وعده‌ها نیز هم اکنون ادامه دارد.

شاید هم این محرومیت‌ها به سبب وجود برخی از مدیران غیربومی بوده است که نگاهی بخشی نگری داشته‌اند و هیچ گونه تلاشی برای رفع کاستی‌های این شهرستان نکرده‌اند؛ سهم مدیران کلان شهرستانی در دولت یازدهم 3 فرماندار غیر بومی بوده است که هر کدام به شکلی دارای ضعف‌هایی بوده و همین موضوع نیز سبب نارضایتی مردم شهرستان در فضای حقیقی و مجازی شده است.

حالا کلیدی ترین ارگان‌ها که هم در رفع محرومیت‌های این شهر تاثیر به‌سزایی دارند، غیر بومی هستند و متاسفانه در دولت یازدهم اگر به تغییرات بخشی از این ادارات نگاهی بیندازیم مشاهده خواهد شد که در شبکه بهداشت و درمان ایذه که با جان مردم سرو کار دارند بیش از 5مدیر و سرپرست  در طول این 3 اخیر عزل و نصب شده‌اند که بیش تر آنها هم غیر بومی بوده اند و آخرین مدیر منصوب شده در این نهاد نیز که چندماه پیش بر کرسی این اداره تکیه زده هم از افراد غیر بومی بوده است.

مدیران چند اداره مهم از قبیل فرمانداری،شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه آزاد،بیمارستان،دامپزشکی و همچنین چند ارگان دیگر هستند که مدیریت آنها در دست مدیران غیر بومی می‌چرخند و مردم شهرستان از این موضوع نگران هستند و می گویند چرا نباید فرمانداران و مدیران ادارات این شهر از نیروهای با استعداد همین شهرستان باشند.

ناگفته نماند که یکی از شعارهای انتخاباتی هدایت الله خادمی در زمان تبلیغات انتصاب مدیران بومی در ایذه بود و به تعبیری بیان می‌کرد که اگر به مجلس راه پیدا کنم قطعا سکان مدیریت ادارات ایذه را به افراد بومی خواهم سپرد؛ گرچه تغییر مدیران از وظایف نمایندگان نبوده چرا که این تغییرات مربوط به قوه اجرایی هستند؛ اما در حال حاضر این موضوع با شعار انتخاباتی این نماینده نیز تناقض دارد! چرا که کلیدی‌ترین ارگان‌ها به دست مدیران غیر بومی رسیدند.

در ضمن مردم این شهرستان از دولت تدبیر و امید این انتظار راداشتند که اگر اشتغالی برای مردم این شهرستان بوجود نیاوردند و هیچ گونه صنعتی در آن برای از بین بردن معضل بیکاری ایجاد نکرده اند،حداقل خواسته آن ها انتصاب مدیران بومی در سطح ادارات این شهرمحروم بود؛چرا که شاید با انتصاب مدیران بومی در دی از دردهایشان کم تر شود.

در همین زمینه فرزاد یکی از شهروندان ایذه ای  اظهار داشت: متاسفانه در دولت یازدهم همه فرمانداران این شهرستان غیر بومی بوده اند و همین موضوع قطعا سبب عدم پیشرفت شهرستان پر استعداد ایذه می شود.

وی در ادامه همین مبحث می گوید:در شهرستان ایذه نخبگان زیادی اعم از سیاسی و علمی وحود دارد پس چرا نباید از جوانان همین مرزو بوم استفاده کرد؟

این شهروند ایذه می افزاید:متاسفانه دولتمردان توان انتصاب یک مدیر یا یک فرماندار را ندارند چرا که با ورود نماینده جدید مجلس تغییرات در شهرستان دیده می شود و همین کم کاری‌ها سبب می شود که جوانان این شهرستان برای ایجاد یک شغل ناپایدار به شهرستان های دیگر سفر کنند.

فرزاد بیان می کند:چرا باید مردم شریف این شهرستان در اوج محرومیت به سر ببرند و فقط به شعار های پوچ دولتمردان و نمایندگان گوش دهدند تا چه زمانی باید در محرومیت ها باشند؛شما نگاه کنید به وضعیت موجود در بیمارستان کمبود ها ی زیادی در آنجا وجود دارد و دلیل این ها قطعا مدیران غیر بومی است که دلسوز مردم این شهر نیستند.

این شهروند ایذه تصریح کرد:از دولتمردان و نمایندان تقاضا دارم که دیگر دست از شعا بردارند چرا که گوش مردم این شهرستان از وعده پوچ پر شده است و در انتظار اجرای وعده های مسئولان هستند.

برچسب ها: شهرستان ایذه