کد خبر: ۳۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ 20 April 2017
مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت:

مقام وزارت راه و شهرسازي: نگاه دولت به ايمني ساختمان هاغير سياسي است

نگاه دولت به حوزه ايمني ساختمان ها در سراسر كشور بسيار كارشناسي شده و به طور كامل غير سياسي است.

به گزارش سازه نیوز، حامد ماني فر  در حاشيه نشست مديران و كارشناسان نظام مهندسي ادارات كل راه و شهرسازي منطقه سه كشور در گفت وگو با روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان افزود: مسئولان دولت تدبير و اميد و به وي‍ژه وزير راه و شهرسازي بارها به موضوع كيفيت زندگي و ارتقاء وضعيت كنوني سكونت در سراسر كشور تاكيد كرده اند.

وي با اشاره به اينكه ساخت و ساز در كشور يك فرآيند فرابخشي است، خاطر نشان كرد: بخش هاي مختلفي از مردم در حوزه ساخت و ساز دخيل هستند و اين امر ارتباط بسيار زيادي با زندگي مردم پيدا مي كند.

مديركل دفتر مقررات ملي كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازي تصريح كرد: ادارات كل راه و شهرسازي در سراسر كشور مشغول رسيدگي به تخلفات ساخت و ساز شهرداري ها هستند و اين موضوعات را به صورت دقيق گزارش مي كنند.

وي يادآور شد: نظارت بر ساخت و ساز شهرداري ها نيز يك موضوع فرابخشي است و وزارت راه و شهرسازي به تنهايي نمي تواند بر اين تخلفات نظارت داشته باشد و يا از وقوع آن ها جلوگيري كند.

ماني فر اظهار كرد: با تلاش هاي صورت گرفته در دولت بر اساس آئين نامه اي نقش شهرداري ها در حوزه ساخت و ساز به صورت دقيق بررسي شده و هم اكنون اين آئين نامه جهت بررسي نهايي در كميسيون زيربنايي دولت قرار دارد.

مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينكه بايد بازرسي ها در حوزه ساخت و ساز گسترش يابد تا از بروز تخلفات جلوگيري شود، خاطر نشان كرد: در شرايط فعلي ساختمان هم يك سرمايه اقتصادي است و هم يك سرمايه اجتماعي محسوب مي شود و از اين جهت داراي اهميت بسيار زيادي است.

وي با تاكيد بر اينكه معماري ساختمان هاي كشورمان در گذشته نشان دهنده اهميت بالاي ساختمان سازي در فرهنگ ايرانيان است، گفت: ساختمان هايي كه در گذشته ساخته شده اند عمدتا از معماري بسيار زيبا برخوردار بوده و از بهترين مصالح براي ساخت آن ها استفاده شده است

ماني فر خاطر نشان كرد: برقراري ارتباط مسئولان نظام مهندسي در ادارات كل راه و شهرسازي استان هاي كشور با يكديگر از جمله هدف هاي اصلي است كه در سراسر كشور دنبال شود.

مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازي تاكيد كرد: انتقال تجربيات ارزشمند استان ها در حوزه هاي مختلف ساختماني و تعميم و گسترش آن براي اجرا به سراسر كشور از ديگر رويكردهايي است كه از برگزاري چنين نشست هايي در مناطق مختلف كشور دنبال مي شود.

نشست مديران و كارشناسان نظام مهندسي منطقه سه كشور شامل ادارات كل راه و شهرسازي استان هاي گلستان، يزد، خراسان رضوي، خراسان جنوبي و خراسان شمالي روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.