کد خبر: ۳۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ 26 April 2017
توسط اداره کل استاندارد استان خوزستان صورت پذیرفت :

صدور 50 پروانه كاربرد علامت استاندارد اجباری خرپای تیرچه در خوزستان

صدور 50 پروانه كاربرد علامت استاندارد اجباری جهت محصول خرپای تیرچه و تیرچه مورد مصرف در سقف های تیرچه و بلوک
كارشناس اداره نظارت بر اجراي استاندارد اداره کل استاندارد استان خوزستان از صدور 50 پروانه كاربرد علامت استاندارد اجباري جهت كارگاه هاي ساختماني تولید کننده خرپای تیرچه و تیرچه مورد مصرف در سقف های تیرچه و بلوک درسال 1395 خبر داد كه این اقدام کم سابقه براي اولين بار در طی سال هاي اخير در بخش ساختمانی این اداره کل صورت گرفته است.
مهدي كرداني در اين خصوص اضافه كرد با توجه به اهمیت کیفیت در ساخت سازهای شهری، علی الخصوص سقف های ساخته شده با محصول تیرچه و بلوک و همچنین نظر به اتفاقات اخیر در ساخت و ساز شهری که متاسفانه منجر به آسیب های جانی و مالی برای همشهریان محترم گردیده است، این اداره کل از آغاز سال 95 به صورت ویژه نسبت به شناسایی، بازرسی، نمونه برداری و آزمون از تولید کنندگان این محصول اقدام نمود.
وی افزود: با توجه به تفاهم نامه سازمان نظام مهندسي با اداره كل استاندارد خوزستان و گزارشات رسيده از سوي كميته كنترل و نظارت سازمان نظام مهندسي، كارشناسان اين اداره كل 318 مورد بازرسي از ساختمان هاي در حال احداث در استان خوزستان انجام داده اند كه متاسفانه تعدادي از این ساختمان ها به علت استفاده از مصالح فاقد نشان استاندارد اجباري توقيف و به مراجع قضايي معرفي گرديدند.
وی گفت: با توجه به اهميت اين محصول در پروژهاي ساختماني از همشهريان محترم درخواست می شود قبل از خريد، از داشتن نشان استاندارد معتبر محصول تیرچه سیمانی خريداري شده بر روی فاکتور دریافتی اطمينان حاصل نمايند.
همچنین آخرین فهرست پروانه های استاندارد معتبر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استان در وب سایت اداره کل استاندارد خوزستان به آدرس  http://khz.isiri.org و سایت سازمان نظام مهندسی به آدرس www.nezam-khz.ir در دسترس عموم می باشد