کد خبر: ۳۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ 30 April 2017

ورود بدون تخصص به شورای شهر خیانت به مردم است

شهرداری و شورای شهر از این حساسیت برخوردارند که کسی که تخصص نداشته باشد نمی‌تواند کار انجام دهد و نباید وارد شود.
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه هر کس بدون تخصص وارد شورا شود و با قومیت رأی بیاورد در اصل هم به خود و هم به مردم خیانت می‌کند، گفت: شهرداری و شورای شهر از این حساسیت برخوردارند که کسی که تخصص نداشته باشد نمی‌تواند کار انجام دهد و نباید وارد شود. 
 
علی قائدرحمت  با اشاره به ویژگی‌های مطلوب اعضای شورای شهر اظهار کرد: یک عضو شورا باید دانش و اطلاعات به‌روز و ایده‌های کارشناسانه داشته باشد، به شیوه‌های نوین مدیریتی و شهرداری و اداره امور عمران شهری آشنا باشد و بتواند برنامه‌های مدون مدیریت شهری را به‌خوبی پیاده کند.
 
وی افزود: یک عضو شورا اگر در بازی‌های سیاسی یا حزبی شرکت می‌کند، نباید این بازی‌ها را در امور شهری دخالت دهد، یعنی به مناطق شهر رسیدگی کند و امور شهری را تحت تأثیر سیاست‌های حزبی اداره نکند؛ بلکه باید عملگرا، انتقادپذیر و خدامحور باشد و شجاعت کافی برای ایستادگی در مقابل لابی‌ها و اجرای برنامه‌های خود را داشته باشد.
 
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: یک کاندید شورای شهر باید بداند چرا می‌خواهد عضو شورا باشد؛ شورای شهر صرفا جایی نیست که فردی به‌عنوان یک فعال در آن سیاست‌بازی کند، شخصیت سیاسی پیدا کند و سپس برای مجلس کاندید شود.
 
قائدرحمت با اشاره به حواشی و تخلفات صورت‌گرفته در شورای شهر گفت: اعضای شورا باید در صورت مشاهده چنین مواردی برخورد و به رسانه‌ها آن را اعلام کنند؛ این‌گونه نباشد که خود اعضا وارد این جریانات شوند که مردم اعتماد خود را نسبت به شورای شهر از دست بدهند. به‌طور کلی اعضای شورا باید بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و این کار فقط با صداقت امکان‌پذیر است.
 
وی همچنین به قوم‌گرایی در شوراهای شهر اشاره کرد و افزود: اگر اعضای شورا با قومیت و قوم‌گرایی و بدون توجه به تخصص انتخاب شوند، نتیجه همان چیزی خواهد بود که در برخی مناطق شاهد هستیم. شهرداری چیزی نیست که بخواهد وارد قومیت‌گرایی یا بازی سیاسی شود، بلکه واقعاً تخصص می‌خواهد و نیاز دارد که اعضا، مدیریت شهری و عمران بلد باشند.
 
این فعال دانشجویی تأکید کرد: هر کس بدون تخصص وارد شورا شود و با قومیت رأی بیاورد، در اصل هم به خود و هم به مردم خیانت می‌کند؛ چراکه شهرداری و شورای شهر از این حساسیت برخوردارند که کسی که تخصص نداشته باشد، نمی‌تواند کار انجام دهد و نباید وارد شود.
 
قائدرحمت با بیان اینکه این انتخابات بر سرنوشت مردم و کشور اثر دارد، خاطرنشان کرد: اگر مردم انتخاب خوبی انجام دهند، به خودشان خوبی کرده‌اند و برعکس؛ همه چیز به انتخاب خود مردم بستگی دارد و اگر بخواهند بر اساس تعصبات، قومیت یا جناح رأی دهند و تخصص و کارآمدی را در نظر نگیرند، به خودشان ظلم کرده‌اند و وضعیت شهر همان چیزی خواهد بود که اکنون هست و اگر بدتر شود بهتر نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات، هم به دلیل چهره نظام اهمیت دارد و هم به دلیل تعیین سرنوشت خودشان؛ این اصل حکومت‌های دموکراتیک است که مردم خودشان آینده خود را رقم می‌زنند و اگر چنین چیزی نباشد و مردم نمایندگان مورد نظر خودشان را وارد مجموعه نکنند، یعنی حاضرند حکومت دموکراتیک نداشته باشند.
 
این فعال دانشجویی بیان کرد: ما در تلاش هستیم افرادی را که عضو شورا بودند، دعوت کنیم که نقد و بررسی و پرسش و پاسخ دانشجویی و طرح مسائل اخیر شهرداری و شورا را داشته باشیم اما تاکنون متأسفانه کسی حاضر نشده که زمان مشخصی را تعیین کند.
منبع: ایسنا