کد خبر: ۳۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ 11 June 2017

آغاز صدور مجوز اوفک برای بوئینگ‌های آسمان از ۱ ماه آینده

سخنگوی هواپیمایی آسمان از آغاز صدور مجوز اوفک برای فروش ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس خبر داد و با اشاره به ارزش ۳ میلیارد دلاری قرارداد بوئینگ و آسمان، گفت:‌ورود ۶۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ بالغ بر ۶۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد می‌کند.
سیدامیررضا مصطفوی با اشاره به امضای تفاهمنامه خرید 60 فروند هواپیمای 737 مکس با شرکت بوئینگ در اسفند ماه سال گذشته اظهار کرد:‌ بر اساس قراردادی که دیروز امضا شد 30 فروند هواپیمای 737 مکس از سال 2022 میلادی تا 2024 میلادی تحویل هواپیمایی آسمان می‌شود.

وی با بیان این‌که پس از تحویل سری اول 30 فروندی نوبت به سری دوم 30 فروند هواپیما می‌رسد، تصریح کرد: مراحل صدور مجوز اوفک برای فروش این هواپیماها یکماه پس از امضای قرارداد آغاز می‌شود و امیدواریم مانند هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران این مجوزها در موعد مقرر نیز برای آسمان صادر شود.

وی با اشاره به این که هواپیماهای 737 مکس 168 نفره بوده که 6000 کیلومتر بُرد دارند، افزود: این هواپیماها مقرون به صرفه بوده و برای پروازهای داخلی و کشورهای منطقه کارایی بسیار بالایی دارند.

 سخنگوی هواپیمایی آسمان با یادآوری این‌که 87 شرکت هواپیمایی دنیا سفارش خرید 3700 فروند از این مدل هواپیما را به بوئینگ داده‌اند، تاکید کرد: با ورود هر کدام از این 737 ها هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم  و در مجموع 60 هزار شغل در کشور ایجاد می شود.

مصطفوی در خصوص نحوه تامین منابع مالی این قرارداد نیز گفت: شرکت بوئینگ 95 درصد منابع مالی مورد نیاز را از طریق فاینانس  تامین می‌کند و تامین 5 درصد بقیه نیز بر عهده هواپیمایی آسمان است.

وی ارزش قرارداد خرید 60 فروند هواپیمای 737 مکس را 3 میلیارد دلار اعلام کرد.