کد خبر: ۳۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ 15 June 2017

تداوم مذاکره با عراقی‌ها برای ازسرگیری پروازها به نجف

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام این‌که ‌هم‌اکنون عوارض نشست و برخاست هواپیما مطابق مصوبه دولت دریافت می شود که رقم بسیار پایینی است، گفت: منافع عراقی‌ها در این است که مسائل پیش آمده درباره دریافت عوارض از ایرلاین‌های ایرانی را حل و فصل کنند .
مقصود اسعدی‌سامانی در خصوص مسائل پیش‌آمده در رابطه با پروازهای نجف اظهار کرد: مسئولان و مدیران ذی‌ربط ایرانی در حال مذاکره با طرف‌های عراقی برای حل و فصل مشکل به‌وجود آمده در باره اخذ عوارض از پروازها هستند.

وی با بیان این‌که در این‌ رابطه جلسات متعددی برگزار شده است، تصریح کرد: تا پیش از این برای پروازهای نجف، عراقی‌ها عوارضی را دریافت نمی‌کردند، اما به تازگی اعلام کرده‌اند که ایرلاین‌های ایرانی باید بابت هر پرواز 85 دلار و برای هر صندلی نیز 15 دلار عوارض گمرکی پرداخت کنند.

وی با یادآوری این‌که عراقی‌ها این موضوع را عطف به ماسبق کرده و خواستار دریافت این مبلغ از سال 2010 میلادی هستند، افزود: این اقدام عراقی‌ها بر اساس مصوبه وزارت دارایی این کشور است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال مقابله مثل ایران درباره اقدام عراقی‌ها وجود دارد،‌ اظهار کرد: برای این کار نیازمند تصویب قانون هستیم، در حال حاضر عوارض نشست و برخاست هواپیما مطابق مصوبه دولت دریافت می شود که رقم بسیار پایینی است.

سامانی با بیان این که مقابله مثل و تصویب قوانین باعث ایجاد تبعیض بین ایرلاین‌های خارجی می‌شود، گفت: منافع عراقی‌ها در این است که مسائل پیش آمده را حل و فصل کنند و فکر می‌کنم مذاکرات در نهایت نتیجه بخش خواهد شد و این مشکل برطرف می‌شود.