کد خبر: ۳۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ 20 June 2017

پایانه قایقی شناور در سئول راه اندازی می شود

یک شرکت معماری طرح اولیه جالبی برای یک پایانه قایق در سئول ساخته که قابلیت جابه جاشدن دارد. همچنین این سازه می تواند تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید پذیر تامین کند.

 شرکت معماری «وینسنت کالبات» از طرح اولیه جالبی برای یک پایانه قایق در سئول پایتخت کره جنوبی رونمایی کرده است.  این پایانه در صورت ساخت، قابلیت شناور شدن در  رودخانه این شهر را خواهد داشت تا بتواند با سیل های موسمی مقابله کند.

 این طرح همچنین می تواند تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید پذیر تولید کند.  

 طرح مذکور شامل دو بخش است. قسمت اول چشم انداز کلی این سازه است که شامل مرداب هایی برای محافظت در برابر سیل است. در این قسمت علاوه بر کاشت درختان بید جنگلی، مسیر برای عبور عابران پیاده، لاین دوچرخه سواری و یک مرکز فرهنگی ساخته می شود.

بخش دوم یک پایانه قایق به نام  Yeoui-Naru است. این ساختمان سه طبقه دارد. طبقه اول هم سطح آب است و شامل یک تفرجگاه ساحلی با قایق های کوچک و تاکسی های آبی است.  در طبقه دوم محوطه بزرگی برای پذیرایی و استراحت، رستوران، نمایشگاه و مرکز آموزشی وجود دارد.

 روی سقف نیز یک باغ ساخته می شود. علاوه برآن پانل های خورشیدی، توربین های بادی نیز روی سقف ساخته می شوند. در این سازه زباله های زیستی پالایش می شوند تا به سوخت تبدیل شوند. همچنین توربین های پیشرفته آبی انرژی جنبشی رودخانه را به برق تبدیل می کنند.

جالب آنکه مازاد برق تولید شده در این سازه به شبکه برق شهری ارسال می شود.
منبع: مهر